Gå til innhold

4000+ eller 3800X2


dsafd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei..

 

Har bestillt meg AMD 3800x2 men den er ikkje på lager så eg kan avbestille den og kjøpe meg ein 4000! hva bør eg velge 3800x2 eller 4000? Har mest lust til å bestille 4000..! skal spille:)

 

MHV: Frode

6657191[/snapback]

 

Correct me if I'm wrong, men det kommer vel neppe en eneste "stor" spilltittel i fremtiden som ikke støtter dual core. Det samme gjelder vel annen krevende programvare. Hvis du skal ha CPUen i en tid fremover er multicore det du bør satse på.

 

Når det gjelder spill som kanskje er noen måneder gamle ANTAR jeg at disse ikke er så krevende at du ikke vil oppleve veldig god spillbarhet med en x2 3800+, selv om det spillet ikke støtter dual core.

 

Kjøp en x2, du :yes:

Lenke til kommentar
Hei..

 

Har bestillt meg AMD 3800x2 men den er ikkje på lager så eg kan avbestille den og kjøpe meg ein 4000! hva bør eg velge 3800x2 eller 4000? Har mest lust til å bestille 4000..! skal spille:)

 

MHV: Frode

6657191[/snapback]

 

spørs hva du gjør som er ebst. om det er BARE spilling, vil jeg faktisk tro at dem er noe lunde like. X2 bygger på en annen kjerne, og er laget litt annerledes, og gir litt bedre ytelse enn singlecore prosessorer. Og dem er jo selfælgelig bedre til å gjøre flere ting på en gang. Det er jo bra, slev om du bare spiller. Og snart kommer det flrere og flere spill som støtter to kjerner, da vil den dobbelkjerneprosessoren være mye bedre.

 

Mitt råd er: Gå for dobbeltkjerne

Lenke til kommentar
Nei nei nei...har kjupt meg ny PSU:) for q-tec psu`en min klikka! mn er 2.0ghz godt til spilling?(uten klokking)! :hmm:

MHV:Frode

6681443[/snapback]

 

Spiller ingen rolle hva slags kabinett du har i denne sammenhengen.

Uansett kabinett så er det viktig å ha god luftflyt hvis du overklokker.

 

Jeg har selv en 3800+ som fungerer bra i de fleste spill i dag. En x2 er kjekt å ha, men i praksis får du mindre for pengene dersom programmene støtter kun enkeltkjerne. Kjøp derfor ikke x2 før du er sikker på at du har behov for i utgangspunktet tregere cpu.

Lenke til kommentar

For å si det slikt.....heller en x2 3800+ samt et godt skjermkort......enn en kraftigere cpu og billigere skjermkort. har selv en 3000+ venice (x2 3800+ på vei i posten) og har hatt forskjellige skjermkort med den og aldri blitt begrenset av cpu. konklusjon....kraftigere skjermkort gir mer for pengene enn kraftigere cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...