Gå til innhold

EF81 vs K800


L@sse

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe ny telefon i september. Det står i utgangspunktet mellom disse to:

 

BenQ Siemens EF81

 

post-73595-1155323049_thumb.jpg

 

3G: Ja

EDGE: Nei

Internt minne: 64 MB

Minnekort: Mulighet for 1 GB (microSD)

Kamera: 2 MP

Skjerm: 256K TFT

Vekt: 110 g

 

Kommentar: Har det beste designet av de to. Mangler dessverre EDGE (som er et bedre utbygd nettverk i forhold til 3G). Lite internt minne, men mulighet for 1 GB minnekort (som i grunn holder for meg). Fin størrelse.

 

 

Sony Ericsson K800

 

post-73595-1155323392_thumb.jpg

 

3G: Ja

EDGE: Nei

Internt minne: 64 MB

Minnekort: Mulighet for M2

Kamera: 3,15 MP

Skjerm: 256K TFT

Vekt: 115 g

 

Kommentar: Er ganske kjent med Sony Ericssons tidligere modeller (T610, K700, K750, P900), og de har det vært god kvalitet over. Tilsynelatende bra kamera (noen erfaringer?) trekker opp. Har 3G, men dessverre ikke EDGE. Slår ikke EF81 på designet, mye på grunn av at den ikke er klapptelefon.

 

 

Hvis noen har personlige erfaringer med noen av disse (eller lignende modeller); kom med tips, takk! :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt flere sony ericsson før. Nå har jeg en EF81 og er kjempeforøyd med den.

 

Jeg trengte ikke kamera så jeg gikk for designet. Telefonen har meget bra tastatur og stor fin skjerm.

 

Designet på K800 tiltrekker meg ikke i det hele tatt. Den virker klumpete, men det er min mening.

 

All in all, fungerer EF81 kjempebra med meg. Noen har hatt problemer med software, men det kan fort fikses med firmware oppdatering.

 

Jeg vil anbefale den,men det vil værefornuftig å ta en tur tilelkjøp, f.eks, og teste begge telefonenei virkeligheten.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

K750 har bedre kamera.

 

gsmarena.com

"The EF81 features a 2 megapixel camera without a flash which is quite good on its own and deals well with outdoor shoots when there is enough light. Indeed under poor lightning conditions the pictures turn out with a lot of noise and color artifacts. You can't take macro pictures with BenQ-Siemens EF81, in fact if you are closer than 80 cm from your subject you will end up with out of focus photos.

In camera mode when using the external display as a viewfinder, the soft keys on the front panel are used for shooting, adjusting the brightness /exposure compensation/ and zooming. Generally, the camera action is fast and quick to save the pictures taken. The camera menu, though, fails to impress. There are rather few options here. You can choose the desired resolution among 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480, 320 x 240.

 

There is a setting for the white balance - Indoor, Outdoor, or Auto. And there is also a Flicker adjustment setting which can be set to Off, 50Hz, or 60Hz. What lacks in this menu is more important and those are settings like image compression/quality, a night mode, a macro mode. There aren't even basic image effects like sepia or black & white, which we are used to see even in the low-end devices nowadays. Of course, there is no image editing or cropping application whatsoever. The shutter sound is quite loud and cannot be turned off.

Lenke til kommentar

Jeg har også en ef81, som min kjære har klart å lure til seg. hehe.. Men jeg sitter å trykker litt på den i ny og ne allikevel. Har også prøvd k800i. Begge er utrolig fine telefoner. Men jeg heller også, i likhet med brukernavnerkjipt, mot ef81. En utrolig sexy design på den. Og dette tastaturet er bare gull. Hadde også litt problem med software på den. Hadde da sw 23. Men oppdaterte den til sw 46. Etter det har den fungert klokkerent. Ble faktisk en del raskere også. Når det kommer til kameraet vil jeg si at k800i går ef81 en god gang. Bildene på ef81 blir veldig bra i gode lysforhold. Men når du tar bilder inne og det er litt mørkere rundt deg er k800i kongen. Men hvis du ikke bryr deg så altfor mye om dette ville jeg i hvertfall gått for ef81

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...