Gå til innhold

Bærbar + prosjektor


Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden it-ansvarlig i Halden Røde Kors, og har fått 15000,- til å kjøpe en bærbar pc og en prosjektor. (fjernkontroll)

 

Det eneste det skal brukes til er undervisning/foredrag, event. litt kontorarbeid.

 

PS: At jeg har fått 15000 betyr ikke at jeg må bruke alt dersom det ikke er nødvendi. Kan vist det eventuellt blir noe igjen, bruke det på lerret, bære veske og sånne småting.

 

Bare for morro skyld så har jeg sjekket rund for å finne den billigste pc'en og det ble: Denne fra elkjøp :roll:

Endret av travis_g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner tankegangen din og at det er under 15000 :) er ikke noe problem der.

 

Men trenger jeg så mye som 1,6GH og 1024 RAM.

 

Hadde det ikke vært nok med en enkel 1,2GH med 256 RAM eller noe?

 

Jeg har nemmelig en gammel bærbar selv som har det, og den fungerer jo bra nok til alt untatt å kjøre store nye spill.

Endret av travis_g
Lenke til kommentar

Hvis laptopen skal benyttes til en smule kontorarbeid, kan det bli litt småfrustrerende med 256MB minne.

 

Minimumskravet for Win XP er 512MB (sier ikke at du ikke kan kjøre med 256MB), men det er anbefalt å ha 1Gb minne.

 

Men hvis kravene ikke er så store, så kan du greie deg med laptopen fra Elkjøp.

 

Forresten, jeg hadde et prosjekt en gang..

Installerte Win XP Pro SP2 på en laptop med 32MB ram og 133Mhz. CPU - DET FUNGERTE, og det gikk kjappere enn med 95/98.

Den er i bruk i dag som MSN- og surfepc :)

 

Bare til etterretning :)

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar

XP går da heilt fint på 256MB ram. Sliter den på 256MB ram så er det noko gale med oppsettet.

Sidan det er bedriftskjøp så kan du spare mykje penger med å kjøpe via bedriftsavtaler som fleire butikker har.

Eg ville absolutt lagt mest penger i prosjektor med tanke på portabilitet og lysstyrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...