Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes 190E som førstebil?


Fisk1

Anbefalte innlegg

Saken er den, at jeg har luktet på en hel del biler som min første bil. Satt en kveld og lekte med tanken på å ha en Mercedes Benz som første bil, bare for å være litt vrang og skille meg ut av mainstreamen.

Jeg har jo ikke så mye peiling på Merecedes, men blinka meg ut et par 190E'er jeg syns var kule. Cleane og fine biler, og ikke minst, en skikkelig motor. Tenker da på 2,3-liters 16V-modellene. :thumbup:

Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen erfaring med disse bilene? All tenkelig informasjon er nyttig for meg!

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

190 er greie biler.

Men, gjør det bedre.

Gå for en 230.

Nesten lik 190, men større og finere.

Større plass inni, og veldig god motor (er faktisk bilen som er mest taxibrukt nedover europa pga motoren (spesiellt i Tyskland)).

 

Vi har en 230 som familiebil, og jeg kommer sikkert til å kjøpe en å ha selv også.

Er rene uendelighetsmaskinen.

Lenke til kommentar
190 er greie biler.

Men, gjør det bedre.

Gå for en 230.

Nesten lik 190, men større og finere.

Større plass inni, og veldig god motor (er faktisk bilen som er mest taxibrukt nedover europa pga motoren (spesiellt i Tyskland)).

 

Vi har en 230 som familiebil, og jeg kommer sikkert til å kjøpe en å ha selv også.

Er rene uendelighetsmaskinen.

6656817[/snapback]

 

Akkurat... :)

Men forklar litt, aner ikke noe om de forskjellige klassene til Mercedes. Hva slags klasse er 230 i da? Eller er det bare et kallenavn?

Takk for svar btw! :)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en som har en 190e, og har det som sin første bil. Det er en 2,3 liter, og er bygd om til 16v (i alle fall interiøret). Det er en meget fin bil faktisk. Den går som ei kule og han har sjelden noe problem med den.

Her hvor jeg bor er det mye snø om vinteren, men de som sier at bahjulstrekk er et problem på vinteren har feil. Kompisen min kommer seg i alle fall fram hvor det enn skal være.

 

Den er forresten til salgs, tror han skal ha 40k for den.

 

Jeg kjenner også en som har en 190 2,0 (altså, ikke en 190e). 190e har inspøryting, det har ikke 190. En 2,0 190e har ca 120 hester tror jeg, mens en 2,0 190 har ca 100 hester. Er ikke helt sikker på tallene, men det er cirka noe slikt. Poenget er at om du skal kjøpe 190, kjøp 190e. De går bedre ;)

Lenke til kommentar

Man må ikke skru så jævlig på de. Det er helt ok biler, det er avhengig av hvordan man kjører dem.

Om man vil spinne rundinger og bare gjøre f*en hele tiden, så sliter det selvfølgelig på motoren (som med alle andre biler!). Om en behandler bilen pent, så kan de gå til evigheten og tilbake.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg kjenner en som har en 190e, og har det som sin første bil. Det er en 2,3 liter, og er bygd om til 16v (i alle fall interiøret). Det er en meget fin bil faktisk. Den går som ei kule og han har sjelden noe problem med den.

Her hvor jeg bor er det mye snø om vinteren, men de som sier at bahjulstrekk er et problem på vinteren har feil. Kompisen min kommer seg i alle fall fram hvor det enn skal være.

 

Den er forresten til salgs, tror han skal ha 40k for den.

 

Jeg kjenner også en som har en 190 2,0 (altså, ikke en 190e). 190e har inspøryting, det har ikke 190. En 2,0 190e har ca 120 hester tror jeg, mens en 2,0 190 har ca 100 hester. Er ikke helt sikker på tallene, men det er cirka noe slikt. Poenget er at om du skal kjøpe 190, kjøp 190e. De går bedre ;)

6658230[/snapback]

 

Er bila solgt? hvis ikke hva er mailen til han som skal selge Mercen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...