Gå til innhold

En utfordring til dere, PC i bil


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har ikke så god peiling på data og hvilke deler som passer sammen ol. Men har ikke noe problemer med å montere de sammen.

Derfor lurer jeg på om dere kan hjelpe meg.

Hva er det billigste jeg kan få kjøpt som vil være brukende(gidder ikke å handle brukt da folk som regel tror de sitter på gull og priser deretter)

 

Pc skal altså brukes i bil, så det er ikke store ressursene som trengs. Skal kun kjøre en eller annen mediaplayer og navigasjon ala mapmonkey el. Satser på å bruke windows xp som operativsystem. Kansje Windows Mediacenter.

 

Skal kjøre bilde opp mot en 7" med touchscreen.

 

Så jeg trenger vel:

 

Hovedkort(med intg. skjerm/lyd)

Prosessor

Ram

harddisk(rundt 40GB er greit)

Strømforsyning? Trenger jeg dette eller kan jeg bruke 12 V i bilen på noen måte.

DVD drev.

Evt kabinett. Kansje jeg kan snekkre noe selv.

Noe jeg har glemt??

 

Er ellers kjekt med mange usb, da dette gjør at jeg kan koble til flere ting(må ha min. 4)

 

Går det an å få dette til 1000 - 2000?

 

Håper noen kan hjelpe.

Endret av Kent'en
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det idéelle hadde nok vært en Mac Mini, som du kan få billig nok brukt, og stu den i hanskerommet.

 

Du trenger ikke den nyeste med Intel, til et lite mediasenter i bilen holder det med en billig PPC-versjon. Kan dog være kjekt med Intel, da du har Frontrow og fjernkontroll, men da er det ganske mye dyrere. WLAN og Bluetooth er jo å anbefale, så kan du koble til mobil og sitte på WLAN i boligfelt når du trenger nett :p

Lenke til kommentar

Skjermen har jeg allerede, en 7"lilleput. Kommer nok ikke til å bygge pc'en inn i hanskerommet. Synes det er kjekt å kunne stue vekk ting der.

Har en stasjonsvogn så det er nok plass. Regner med at jeg kommer til å prøve å montere pc'en bak i rommet hvor varseltrekant/førstehjelputstyr er. Har ganske stor plass der.

Ønsker som sagt kun en rimelig pc løsning, men med usb porter så jeg kan koble på mer etter hvert. Men vil ha GPS og musikk opp å gå ganske kjapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...