Gå til innhold

Hva er best av x700 128MB og 9700pro?


camxer

Anbefalte innlegg

Tittelen taler for seg selv. Grunnet et uhell må jeg nedgradere skjermkortet mitt(vær så snill å ikke spørre hvilket det var) til et Asus x700 128MB eller Sapphire 9700 pro. Spiller hovedsakelig Counterstrike Source og andre spill som bruker source motoren, så jeg lurer på hvilket kort yter best? Jeg spiller andre spill også, men ikke så mye.

 

Begge er brukt og koster like mye.

 

Takker for alle svar

 

Med vennlig hilsen

 

Camxer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tittelen taler for seg selv. Grunnet et uhell må jeg nedgradere skjermkortet mitt(vær så snill å ikke spørre hvilket det var) til et Asus x700 128MB eller Sapphire 9700 pro. Spiller hovedsakelig Counterstrike Source og andre spill som bruker source motoren, så jeg lurer på hvilket kort yter best? Jeg spiller andre spill også, men ikke så mye.

 

Begge er brukt og koster like mye.

 

Takker for alle svar

 

Med vennlig hilsen

 

Camxer

6655313[/snapback]

 

Har selv ingen erfaringer med Asus x700, men Radeon9700 Pro har eg enda stående i ein pc her heima :!:

 

Klarer fint og spille css med det, vist ikkje dei andre spec'a dinne er for dårlege da!

 

vist du eventuelt har god tid kan du teste begge korta i 3Dmark03, og se hvilket så scorer best :D

 

foresten, hvilket skjermkort hadde du før?

kunne vert kjekt og veta, vist du gjorde noko feil eventuelt anngående software/hardware, slik at du kan dele det med oss andre brukere, slik at vi ikkje gjer same feilen?

 

sry for at eg spør ;)

Lenke til kommentar
Hvilket skjermkort var det du busta? :D

6655759[/snapback]

Det var et Asus Radeon x1900XTX... Vannblokken lekket etter litt rensing og fiksing... Er litt deprimert :(

 

Har ikke mye penger til rådighet og heldigvis har jeg både PCI-E og AGP port på hovedkortet mitt... prosessoren er en overklokket A64 x2 3800 med 2 GB RAM.

 

Dvs. hvis dere lurer så er resten av systemet mitt mer enn bra nok...

 

Så, jeg spør igjen... hvilket kort er best av x700 og 9700 pro?

Lenke til kommentar
Er ikkje X700 nyere då?

Trur at den er betre....

6655926[/snapback]

 

9700 pro har lik ytelse som 9800 pro per MHz. Dvs at du kan si at x700 er en generasjon nyere.

 

x700 har 8 pixel pipelines og 6 vertex

9700 pro har 8 pixel pipelines og 4 vertex

 

x700 bruker 3dc og har en del nyere teknologi, men den har vesentlig tregere minne. 600MHz 128bit Edit: er litt usikker nå, er det 128 eller 256 bit?

vs.

9700 pro har 610 MHz 256 bit minne

 

Men jeg vet ikke hvilket kort er bedre fordi det som står på papiret betyr ikke alt.

Endret av camxer
Lenke til kommentar

X700 kjører Source-motoren helt greitt. Har et slikt (AGP) kort i stue-pc'en min, og spilte gjennom HL2 Episode One fint på medium innstillinger.

Vil nok tippe at X700 er å foretrekke. Neppe noen stor forskjell i ytelse (fps), men X700 er nyere, og støtter flere visuelle effekter enn 9700.. Som camxer sier; kortet er en generasjon nyere.

Du mener nok 128MB kontra 256MB minne på skjermkortene (og ikke 128/256 bit). Har uansett lite å si, kan kanskje være en fordel med 128MB på dette nivået (mindre men raskere minne).

 

Edit: etpar typos

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Radeon 9700 Pro klarer fint spill som Hl2, BFME 2, og pitte-litt oblivion, vist dei andre spec'a dinne er gode da...

 

Radeon 9700 Pro er jo 5-6 år gammalt, men klarer seg fint enda :!:

 

Det var et Asus Radeon x1900XTX... Vannblokken lekket etter litt rensing og fiksing... Er litt deprimert :(

 

Har ikke mye penger til rådighet og heldigvis har jeg både PCI-E og AGP port på hovedkortet mitt... prosessoren er en overklokket A64 x2 3800 med 2 GB RAM.

 

Dvs. hvis dere lurer så er resten av systemet mitt mer enn bra nok...

 

Så, jeg spør igjen... hvilket kort er best av x700 og 9700 pro?

6655904[/snapback]

 

Er det ikkje noko "forsikring" på dette?

Slik at vist den lekket slik at hardware blei ødelagt så fekk du nytt?

 

Kan kanskje barre sei at den lekket når du fekk den :innocent:

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
Hvilket skjermkort var det du busta? :D

6655759[/snapback]

Det var et Asus Radeon x1900XTX... Vannblokken lekket etter litt rensing og fiksing... Er litt deprimert :(

 

Har ikke mye penger til rådighet og heldigvis har jeg både PCI-E og AGP port på hovedkortet mitt... prosessoren er en overklokket A64 x2 3800 med 2 GB RAM.

 

Dvs. hvis dere lurer så er resten av systemet mitt mer enn bra nok...

 

Så, jeg spør igjen... hvilket kort er best av x700 og 9700 pro?

6655904[/snapback]

 

To billige kort :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311938

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311098

Lenke til kommentar
Ble virkelig skjermkortet ødelagt av vannet? Jeg spruta ned mitt x1800xt, det fungerte fint igjen etter jeg tørket det :) . Hvis det ble ødelagt, og du ikke ser noen fysiske skader, så kan du jo prøve a rma det :whistle:

6659927[/snapback]

 

sån spruta ned med vanslangen, eller spruta ned av lit vann :whistle:

Lenke til kommentar
Hvilket skjermkort var det du busta? :D

6655759[/snapback]

Det var et Asus Radeon x1900XTX... Vannblokken lekket etter litt rensing og fiksing... Er litt deprimert :(

 

Har ikke mye penger til rådighet og heldigvis har jeg både PCI-E og AGP port på hovedkortet mitt... prosessoren er en overklokket A64 x2 3800 med 2 GB RAM.

 

Dvs. hvis dere lurer så er resten av systemet mitt mer enn bra nok...

 

Så, jeg spør igjen... hvilket kort er best av x700 og 9700 pro?

6655904[/snapback]

 

hvorfor tar du ikke å renser bort vann merkene med biltema elektrorens, så sender du kortet inn på garanti at det plutselig sluttet å virke.

Lenke til kommentar
Ble virkelig skjermkortet ødelagt av vannet? Jeg spruta ned mitt x1800xt, det fungerte fint igjen etter jeg tørket det :) . Hvis det ble ødelagt, og du ikke ser noen fysiske skader, så kan du jo prøve a rma det :whistle:

6659927[/snapback]

 

sån spruta ned med vanslangen, eller spruta ned av lit vann :whistle:

6660722[/snapback]

 

Hmm, slange? :!: Nei, var nok lekkasje i vannblokken, så var nok ikke vannslange :p

Lenke til kommentar

Spørs jo hvilke vannblokk man snakker om. Det verste vil vanligvis være om CPU-blokka begynner å lekke. For da drypper det rett ned på skjermkortet. GPU-Blokka sitter jo under skjermkortet, og skulle den begynne å lekke så vil vannet mest sannsynlig bare dryppe ned i bunnen av kabinettet eller ned på PCI-kort man har stående under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...