Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hva gjør jeg galt? speedtuch -> linksys


Anbefalte innlegg

når jeg setter speedtuch-modemet i "telenor bridge" modus, kobler linksys wrt54gs på og kjører konfig fra cd så finner den ingen internet-connection? begynner å bli oppgitt da jeg har testet frem og tilbake flere ganger nå :(

 

kommer så langt som å skrive bruker-id samt passord så sjekker den connection... helt til den feiler!

 

kobler tilbake til speedtuch-modemet og setter på pppoe der istedet (må velge general pppoe! velger jeg telenor pppoe så funker det ikke)..

da får jeg internett igjen..

 

 

Noen smarte hjerner der ute?? trenger svar ASAP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pröv å sjekke kabelen mellom linksys og speedtouch. kan väre at den ikke er av riktig type. eller drit i installasjons cd og config linksys via web.

Adressen finner du ved å gå på start - cmd - ipconfig. Default gateway.

Da får du pröve der å velgre release og renew på ip adressen din i en av menyene.

 

Hilsen ifra bulgaria :!:

Lenke til kommentar
Pröv å sjekke kabelen mellom linksys og speedtouch. kan väre at den ikke er av riktig type. eller drit i installasjons cd og config linksys via web.

Adressen finner du ved å gå på start - cmd - ipconfig. Default gateway.

Da får du pröve der å velgre release og renew på ip adressen din i en av menyene.

 

Hilsen ifra bulgaria  :!:

6655346[/snapback]

 

 

jo.. men når jeg går inn på webinterfacet i linksysen så kommer ikke alle settingsene frem! og jeg får ikke gjort noen endringer der.. prøver jeg å endre noe og klikke på save changes så skjer ingenting! står ingenting på høyre side! oppgraderte firmwaren men det hjalp ikke så mye..

 

møkkaruter

Lenke til kommentar
ingen som vet hvorforfor zonealarm blokkerer deler av webinterfacet til linksys??

 

alt ser bortsett fra menyen til venstre og høyre samt på toppen vises..

6656716[/snapback]

 

Vet ikke hvorfor, men du kan sikkert løse det ved å sitte din ruters IP (192.168.x.1)? opp som en trusted site/trusted IP slik at det går rett gjennom zonealarm. Vet ikek helt hvordan du gjør dette i ZA sidne jeg ikke har brukt det på lenge (driverse dårlige erfaringer) men alle seriøse firewaller har en slik mulighet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
ingen som vet hvorforfor zonealarm blokkerer deler av webinterfacet til linksys??

 

alt ser bortsett fra menyen til venstre og høyre samt på toppen vises..

6656716[/snapback]

 

Vet ikke hvorfor, men du kan sikkert løse det ved å sitte din ruters IP (192.168.x.1)? opp som en trusted site/trusted IP slik at det går rett gjennom zonealarm. Vet ikek helt hvordan du gjør dette i ZA sidne jeg ikke har brukt det på lenge (driverse dårlige erfaringer) men alle seriøse firewaller har en slik mulighet.

 

-Stigma

6656793[/snapback]

 

 

ehhh... hva er vitsen med zonealarm da hvis du setter 192.169.1.1 som trusted site? da vil den jo ikke stoppe mye trafikk i brannmuren..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...