Gå til innhold

er AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket 939 bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gå heller for COnroe (intel) E6600 er bedre enn selvesrte FX-62 i nesten alle situasjoner, og kan overklokkes litegran, så den er mye bedre. da snakker vi prposessor som koster 2600, men som også slår samtlige AMD prosessorer, og den er ganske framtidsrettet, med tanke på at den ble lansert i juli

Lenke til kommentar
Har du linker til noen tester av Conroe vs AMD da?

 

-b-

6678758[/snapback]

Her en en test av E6300 og E6400 som er billigere en E6600 men yter meget bra. Hvis du ser på resultatene der så ser du at en E6400 klokket til 2,7Ghz yter nesten på lik linje med FX-62 fra AMD, faktisk bedre i mange av testene.

Endret av Vampyr-Cola
Lenke til kommentar
Heisann!

 

Har et gammelt hovedkort med en sliten Intel prosessor, og lurer på å bytte til en ny AMD-prosessor. Men er den noe særlig bra? Hva er bedre, hva kan den sammenlignes med, og hva anbefaler dere?

 

 

-b-

6654138[/snapback]

 

Du kan jo uansett ikke bare btte CPU om du har et intel HK, og skal bytte til AMD. da må du bytte HK, siden sokkelen ikke er den samme. Jeg ville gått for et conroe oppsett. Helst E6600, men har du ikke så mye penger, så går du heller for E6400 eller E6300. Uansett hvilken Conroe prosessor du velger, så får du ekstremt god ytelse for pengene.

 

PS: Da må du velge et HK som passer til Conroe. Er ikke alle sokkel 775 som fungerer med Conroe, og hvbis du skal bytte både CPU, HK, må du nesten btte skjermkort og minne. da hjar du egentgli oppgradert hele pcen. er dyrt, men du får mye bedre ytelse, enn å kjøpe en litt bedre intel CPU på det oppsettet du har. (tipper det en er socket 478 pentium/celeron du har?

Lenke til kommentar

bono_head, har du noe budsjett? Jeg ser at de fleste her pusher stadig dyrere løsninger, mens for dagens spill vil et billigere oppsett kjøre det aller meste. Kanskje du kan gi noen detaljer om den gamle maskinen din.

 

Generellt vil det med dagens spill lønne seg å legge lite penger i CPU, og mye penger i GPU. Med et 7900GT kort vil stort sett alle spill være GPU begrenset med en X2-4600+, du kan faktisk klare deg meget godt med en X2-3800+.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Prosessoren er absolutt god, men hvilke områder skal dette brukes på?

 

Skal du overklokke?

6654309[/snapback]

 

Viss man SKAL overklokke, da mener du man (jeg) kan velge noe annet?

Jeg selv skal oppgradere CPU før 939 forsvinner, vil ha x2 4600+,

men ingen får på lager på en stund (komplett har til 25% ekstra peng), de fleste har bare x2 3800+

Brukes til studensysler, spilling (fps, wow, og mere) . Og har vannkjøling og kan klokke til noe annet enn varmen stopper det. (tror billig-ram'en stopper litt klokkingen på min 3000+)

 

(skal også kjøpe gf 7900Gt eller radeon x1900xt(x?)

 

Hilsen en som står på venteliste på en x2 4600+ men tviler litt pga tråden her

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å tvile, med HK og RAM sparer du mye penger på å oppgradere 939, og du vil sannsynligvis ikke merke noen forskjell i spill med valget av CPU/GPU. Litt trist å se overivrige personer som prøver å få folk til å bla opp for et dyrt system bare fordi de tror E6600 er allah fra oven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...