Gå til innhold

tablet pc vs vanlige laptops


tunam85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tablet-PC er sikkert flott om du går på design-studier, der meste av tiden går med på å tegne diagrammer og slikt på frihånd. Da er sikkert tablet helt konge. Men grunnet ingen støtte for norsk tekstgjenkjenning blir tablet-pc for vanlig studentbruk litt kronglete.

 

I tillegg kjør den lave markedsandelen tablet-PC-er har at maskinene er betydelig dyrere enn tilsvarende maskiner, og de henger ofte litt etter teknologisk sett.

Lenke til kommentar

Du må nesten vurdere selv om tablet funksjonalitet er noe du kommer til å bruke. Til å ta notater er det nok mye kjappere å bruke tastatur, men hvis du ofte trenger å tegne figurer osv. vil det selvfølgelig være veldig nyttig å kunne ta opp pennen. Det jeg bruker min tablet til er som en total erstatning for notatblokker. Dvs. at jeg bruker pennen til vanlig oppgaveløsning. Jeg studerer fysikk, og jeg opplever det som mye mer behagelig å løse oppgaver slik, i stedet for å bruke tastatur. Notatblokker funker ikke for meg, det ender alltid opp totalt uorganisert, og pga. tableten kan jeg alltid ha med meg absolutt alt arbeid jeg har gjort.

 

Jeg angrer i allfall enda ikke på at jeg har kjøpt en tablet. Du må nesten bare tenke på det selv. Hvis du ikke føler at å løse oppgaver på tableten er en god ide så spørs det om det er verdt prisforskjellen for deg...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sett litt på dette jeg også.. Syntes det virker som en veldig kjekk løsning hvis man skal lese mye på PCen, stemmer det? virker så kronglete å måtte ha hele PCen oppe hele tiden hvis jeg bare skal lese det som står på skjermen og kanskje scrolle. Tenkte nemmelig å få lagt skolebøkene inn på PCen.

 

Kan noen anbefale noen rimelige slike PCer?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...