Jump to content
Sign in to follow this  
wil

Hei. Hvor koster det for en førstegangs service?

Recommended Posts

Hei. Jeg har en firhjuling her som jeg fikk for snart en måned siden. Ja, litt under da. Har kjørt den hver dag og det har ført til at det har blitt noen mil også. På butikken sa de at man må kjøre 50 mil eller over før man tar førstegangsservice. Det går greit, så jeg tenkte at jeg skulle ta meg en tur på Service så snart som mulig. Jeg bare lurer på en liten ting.

Hvor mye koster det for førstegangsservice?

Noen som vet det?

Vennelig Hilsen. wil.

Ok. Takk for svaret :) 1000-1200 var ikke så dyrt heller :) Da blir det nok Service snart ja. Mener de på butikken som jeg kjøpte Firhjuling sa at det var 50mil eller mer som man skulle kjøre før man tok en service på den første gang.

Igjen takk for svaret :)

ja fordi når du får den ny, så er motoren ikke innkjørt, go den skal skrubbes godt inn, og det tar ca 100 mil ;)

les i bruksanvisninga til sykkelen, der står det hvordan du skal kjøre fra fra f.eks 0-150 kilometer, 150-500 kilometer og fra 500-1000 og fra 1000- og ut

Ok. Så igjennom Manulen på den her for ikke lenge siden, men så ikke så nøye igjennom akkurat det da. Fikk bare høre det på butikken.

Trodde jeg kjørte min inn relativt hardt men det eneste som står i manualen om innkjøring av min Derbi er at man ikke skal bruke mer enn 3/4 gass mer enn nødvendig og i korte perioder og at man skal kjøre så glatt som mulig (unngå plutselige aksellereringer og tyning på gira). Jeg har nesten ikke brukt over 1/2 gass så langt og alltid kjørt smooth.