Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjerne brannmur på CISCO?


Anbefalte innlegg

Har nettop fått en router av en venn som nettop hadde skaffet seg en ny en.

 

Alt funker greit, kommer meg på nett og alt, men problemet er bare at den har en slags brannmur som blokkerer alt unntat porten til websurfing (80 ?).

 

Er det noen som vet hvordan man fjerner den, trenger jeg ett passord?

 

Har prøvd å sett litt på dingsen og den eneste knappen på den er en "MODE"-knapp.

 

Mvh. Xahc/Hans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GÅ inn på ruteren din over nettet, altså du har sikkert en ip-adresse for ruteren, noe lignende som 192.168.1.1 . Når du har tastet koden og kommet inn, går du på "firewall", det vil nok stå på siden. SÅ bare disabler du derfra, easy piece of cake.

Lenke til kommentar
GÅ inn på ruteren din over nettet, altså du har sikkert en ip-adresse for ruteren, noe lignende som 192.168.1.1 . Når du har tastet koden og kommet inn, går du på "firewall", det vil nok stå på siden. SÅ bare disabler du derfra, easy piece of cake.

6652731[/snapback]

 

Heh, det er cisco.. er nok ikke bare å rote inne på et webinterface :nei:

Lenke til kommentar
GÅ inn på ruteren din over nettet, altså du har sikkert en ip-adresse for ruteren, noe lignende som 192.168.1.1 . Når du har tastet koden og kommet inn, går du på "firewall", det vil nok stå på siden. SÅ bare disabler du derfra, easy piece of cake.

6652731[/snapback]

 

Heh, det er cisco.. er nok ikke bare å rote inne på et webinterface :nei:

6652738[/snapback]

 

Nesj, e jo det da :) Hadde ei cisco ruter once jeg og, er ikke så spesielt vanskelig. :)

Lenke til kommentar
Heh, det er cisco.. er nok ikke bare å rote inne på et webinterface  :nei:

6652738[/snapback]

 

Umm...f.eks. Linksys er "a division of cisco systems" og deres rutere kommer da vitterlig med webinterface, så jeg vet ikke hva hva du mener med det utsagnet.

 

Men hadde hjulpet om trådstarter hadde nevnt hva slags ruter han har

Lenke til kommentar
De fleste cisco-routere som faktisk har webinterface så er ikke det noe mer enn telnet i en webbrowser.

 

Linksys er ikke det samme som Cisco.

6652825[/snapback]

 

Nå jeg skrev inn IP-adressen kom det fram et "Logg-deg-inn" felt. Men jeg kan ikke huske å ha fått noe passord?

 

Finnes det en måte å cracke dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...