Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en slår seg av - ødelagt vifte?


Anbefalte innlegg

PC'en har den siste tiden plutselig slått seg av, og hver gang fatter jeg ikke hvorfor. Men etter mye testing fant jeg ut at hvis jeg kobler ut prosessorvifta, så startet den med en gang. Er vifta ødelagt? Hmm.....veldig merkelig.....kjører uten viften nå da....så får vi se om det skjer igjen....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å ha det sagt så er det ikke alltid så smart å koble ut prosessorvifta, spesielt om du har dårlig luftgjennomstrøm i kabinettet ditt. Da vil i tilfelle pcn ivertfall slå seg av.

Ellers skriver du at pcn "starter med en gang", når du kobler ut prosessorvifta. Var ikke problemet at pcn slo seg av?

Lenke til kommentar

I min maskin kan jeg fint kjøre uten vifte på CPU'en, da jeg har så god kjøling og luftgjennomstrømming i kabinettet ellers.....følger med på temperaturene! Her om dagen slo den seg av igjen, så jeg aner rett og slett ikke hva som er galt jeg. PC'en er på i 2-3 døgn, så slår den seg plutselig av, enda temperaturene er normale! Og da får jeg ikke startet PC'en igjen.....dvs: den starter, men skjermen kommer ikke på...... Men hvis jeg åpner den, kobler av alle viftene, så starter den med en gang! Kobler så på viftene igjen, så starter den igjen.....mulig den trenger litt støvrengjøring ja.....hehe.....merkelige greier egentlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...