Gå til innhold

Hva kan jeg gjør for å få best mulig ytelse?


Anbefalte innlegg

Hei, i dag kjøpte jeg meg PC'en jeg har i siggen og lurer på hva jeg kan gjøre for å tweake PC'en til det ytterste. Hvilke tiltak viser resultater? Finnes det et program jeg kan overklokke eller noe sånt? Kan jeg gjør noe i BIOS?

Har INGEN erfaring med overklokking å lignende så vennligst forklar bra=)

 

Tusen takk for all svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bærbar pc skal vel ikke klokkes...

De er tweaket nok som det er, og varmeutviklingen og strømforbruket er stort nok som det er...

 

Mere ram, bedre harddisk...

 

Bare hold windowsinstallasjonen plettfri ryddig... (om win. brukes seff.)

 

Kan sikkert klokkes på noen måte, men vinningen går opp i spinningen eller hva farmor nå brukte og si....

Lenke til kommentar

Enig med jada-jada. Klokkehastighetene på GPU'n er nok låst i biosen og selv om du klarer å unngå dette er det tvilsomt om det er mye å hente. Da vinner du mer ved å forsøke ulike drivere. Med hensyn til tweaking forøvirg, er det noen som forsøker å udnervolte prosessoren for å redusere varmeutvikling og støy. Om du ikke hargjort dette før og varmen ikke plager deg, er det liten grunn til å begynne nå.

 

I korte trekk synes jeg du skal la den være og heller kose deg med den slik den er :)

Lenke til kommentar

Trekk ut alle peripherals du ikke trenger (f.eks. bluetooth adaptere o.l.), skru lysstyrken på skjermen ned så langt det går uten at det blir for mørkt, og bruk headphones istedenfor de innebygde høyttalerne. Det er vel alt jeg kommer på i øyeblikket, men det finnes mye info på nettet om dette temaet. Angående overklokking så er jeg enig med tidligere innlegg i denne tråden, sørg for at du har oppdaterte drivere, en ryddig OS installasjon med minst mulig prosesser i bakgrunnen, og hold harddisken defragmentert.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...