Gå til innhold

NTNU og bærbar datamaskin


Zethyr

Anbefalte innlegg

Er det behov for å ha en bærbar datamaskin på NTNU (jeg skal gå datateknikk)? I starten er det jo en del mattefag osv. som helst bør taes notater til for hånd. Er det en ulempe å ha den med seg på forelesning osv.?

 

Og; finnes det noe billigere alternativ som klarer seg like godt som den (skamdyre) løsningen som man får rabatter på gjennom studiestedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett at jeg trenger en på hybelen, noen anbefalinger? Jeg kan ta til takke med hva som helst som klarer surfing, musikk, mathematica (:wee:), film og litt. Det hadde vært en kjempefordel om den hadde klart å kjøre to operativsystemer parallellt via VMWare e.l. uten å krangle for mye, men dette er ikke noe absolutt krav.

 

Jeg bør helst ikke ha muligheter til å kjøre spill som WoW e.l., ettersom jeg da (svake sjel) kan ødelegge studiene og dermed jobbmulighetene mine.

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendig med bærbar 1. året på gløshaugen. Eneste den kanskje kunne bli brukt til var notering under ex.phil, men da sov jeg.

 

De som hadde bærbar med på forelesning brukte den til å surfe med. Hvis du ikke trenger den på hybelen, ikke kjøp.

6650021[/snapback]

Nødvendigheten kommer vel an på hvilke fag man skal ha. Allerede det første semestret på bygg- og miljøteknikk ble vi nødt til å skrive en gruppeoppgave på 100 sider, og da var det meget kjekt at alle gruppemedlemmene hadde en egen laptop å bruke. Jeg var uten laptop de første månedene på NTNU, og merket at det var en klar fordel, både for meg og gruppen, at jeg investerte i en egen etter hvert.

Endret av haugsand
Lenke til kommentar
Jeg har gått det samme som Zethyr skal begynne på, og jeg følte ikke noe behov for bærbar. Var det gruppeoppgave som skulle skrives var det null problemer å finne plass på P15.

 

I hvilket emne måtte dere skrive rapport på 100 sider?

6651711[/snapback]

Fysisk miljøplanlegging. Vi kartla det meste av Øya/Elgeseter, og kom etter hvert med forslag til forbedringer. Si ifra om du ønsker å lese rapporten, har lest i andre tråder at du ønsker å bytte til bygg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...