Gå til innhold

Spørsmål om Intel CPU Pentium 4 524 3.0GHz


Jom-Jom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det er ikke noe galt som sådan med den, men den har kun 533 MHz busshastighet og 3 GHz for en Pentium 4 er ikke lenger allverdens. Så det er en forholdsvis middelmådig prosessor, men grei nok hvis man er på et budsjett. Hvordan den er i forhold til en Celeron D av de nyeste typene er jeg usikker på, siden spesifikasjonene er forholdsvis like (samme busshastighet og mengde L2 cache)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Følg denne linken.

Jeg har selv hatt en 506 som glatt kjørte på 4.1Ghz. Da var den helt på høyde med min A64 "Venice" @ 2.7Ghz.

Er du heldig får du mye ytelse for lav pris.. gitt at den 524 du kjøper er ett godt eksemplar. 524 har forøvrig HT noe de tidligere FSB533-utgavene (505/506) ikke hadde.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

:) Riktig konklusjon ja...

... er ikke FSB..

Du skal være lykkelig dersom du klarer FSB200 = 4.6Ghz.. med tilstrekkelig kjøling.

Da vil ikke CPU være flaskehals.. til ditt *skjermkort*.. f.eks. 7900GT (også klokket).

Det er *skjermkortet* som er det som teller for FPS > nn i F.E.A.R, Oblivion.. etc...

Med en godt klokket og meget rimelig CPU har du derfor mer "gryn" til å investere i ett godt (nok) skjermkort..

Det er konklusjonen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...