Gå til innhold

Spørsmål angående kjøp,bærbar


hysoto

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en bærbar i slutten av august. Har tenkt å ha den så lenge som mulig. Prisklasse: 8 - 10.000,-max

Om jeg i første omgang ser bort i fra spesifikasjonene, er det noen merker som er bedre enn andre?. Tenker på: byggekvalitet,holdbarhet,design osv osv. Og at alt virker problemfritt.

Spesifikasjonene vurdere jeg når den tid kommer.

Nå har jeg sett på: Asus, acer, FS, HP, Toshiba.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er vel at de riktige specsa ligger til rette? De fleste produsentene lager vel solide nok bærbare. Men hvis du vet med deg selv av natur at du har lett for å skade dine egne, litt skjøre og dyre ting, så ville jeg valgt hp eller lenovo, muligens asus, men jeg vet ikke helt hvordan de er.

 

Jeg har hørt mye bra om asus og liker det merket, men har ikke hatt en slik bærbar selv. Muligens blir det asus jeg kjøper meg selv.

Jeg har forstått det slik at de har vel en del gode gaming-pc`er. Er det gode til gaming så er de som regel sterke nok til det aller meste. Synes ikke de ser så ille ut heller.

 

Jeg synes acer og fujitsu likner hverandre litt utseendemessig. Acer en smule lekrere kanskje, mens fujitsu er litt mer konservative.

 

Hp vet jeg ikke så mye om bortsett fra at de har vært populære hos en del bedrifter da de har vært solide, men da til gjengjeld store tunge kladder. Dette har de forsøkt å gjort noe med nå med de siste pc`ene sine. Hørt mye bra om hp.

 

Toshiba går for å ha spreke pc`er, menge synes i allefall det. De er en av de største leverandørene i Europa og har et bredt utvalg, men jeg mener jeg leste i en test at ytelsen ikke er optimal ut i fra komponentene. Mulig jeg tar feil, mener å ha lest det et sted bare.

 

Jeg synes det er lettest å finne en pc jeg liker hos asus (litt dyre men), og de man konfigurerer selv. Jeg vil tro at asus sine bærbare er de mest stabile da de har dønn stabile hovedkort. Bare et inntrykk jeg sitter med.

 

Dette var muligens ikke til veldig mye hjelp, men bare noen personlige inntrykk sålangt uten å påstå at noe av dette er 100% riktig.

Lenke til kommentar

Takker for bra svar!

Jeg har nok også sett mest på Asus, og nå tror jeg at det blir en slik for "Allround"bruk" Er ikke noen "Gamer"

Spurte, grunnet at jeg vil ha den i mange år, grunnet økonomien. Holder den til mitt bruk i dag, holder den til samme bruken om noen år også. Kjøper ikke ny bil bare det kommer en ny modell, ei heller PC eller PC-Deler. Bortsett fra at det kan være fristende å legge inn Vista når det kommer.

 

Sorry, fikk visst dobbelt postet innlegget.

Endret av hysoto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...