Gå til innhold

Problemer med Osloglobelan seatmap


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har oppretta tabellene og databasen til seatmapen.

 

Får fatal error:

Fatal error: Cannot redeclare db_connect() (previously declared in c:\wamp\www\seatmap\config\shared_functions.php:7) in C:\wamp\www\seatmap\config\shared_functions.php on line 18

 

Funksjonen db_connect():

function db_connect()
{
   global $sql_host;
   global $sql_user;
   global $sql_pass;
   global $sql_db;
   global $is_db_connected;

   $connect = mysql_connect($sql_host, $sql_user, $sql_pass) or nicedie("Connect: ".mysql_error());
   $db = mysql_select_db($sql_db) or nicedie("DB_SELECT: ".mysql_error());

   $is_db_connected = 1;
   return;
}

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okey...jeg har kommet et steg lengre nå.

 

funksjonen db_connect() ligger i fila shared_function.php

i fila config.php blir fila shared_functions.php inkludert (require_once), og i shared_functions.php blir config.php inckludert. Da blir jo funksjonen 2 ganger.

 

Så jeg miksa og triksa litt så fikk jeg det til, men nå får jeg noe annet rart :/

 

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in c:\wamp\www\seatmap\config\shared_functions.php on line 154

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in c:\wamp\www\seatmap\config\shared_functions.php on line 154

Fatal error: Call to undefined function getcurrentuserid() in c:\wamp\www\seatmap\config\shared_functions.php on line 188

 

 

Jeg skjønner ikke hvor brukeren ODBC kommer fra :S

Lenke til kommentar

ODBC står for Open DataBase Connectivity, og er en standard måte å kommunisere med databaser på. Det gjør at du kan kommunisere med en database på samme måte, uavhengig av databaseserveren. Det fungerer slik:

 

Ditt progam --> ODBC Driver --> Databasen

 

ODBC driveren oversetteren din generelle spørringer til databasespesifike spørringer. Jeg har aldri vært borti ODBC i PHP, men det finnes tydeligvis det og ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...