Gå til innhold

Dell Inspiron 6400 vs asus A6Ja hjelp


Anbefalte innlegg

Hei , jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg skal velge.

 

Asus A6Ja : link

 

-Intel Core Duo T2400 1.83 GHz

-1 gig ram

-15.4" TFT aktiv matrise (WXGA) (wide)

-ATI Mobility Radeon X1600 256mb

 

eller

 

Dell Inspirion 6400

 

- med samma cpu

- 1gig ram

- ati x1400

- 15.4" Ultra Sharp™ WSXGA TFT skjerm (1680x1050) med TrueLife™(wide)

 

så kommer problemet mitt. denne pc'en skal brukes til "skolearbeid" rettere sagt det er derfor jeg får den :p men den kommer til og bli mest brukt til spilling. Så jeg vil ha en ordentlig maskin. Det er flere grunner til at jeg ikke får bestemt meg. En av dem er at skjermen til dell skal vist være bedre, jeg har sett skjermen til begge to,( faren min eier en asus A6Ja) og jeg kjenner en som har en dell, men har bare sett den en gang. Syntes skjermen til Asus A6ja var bedre, men det kan vel ikke stemme siden det er en WXGA og ikke en WSXGA?? Men jeg har jo ikke sett grundig på den dellen.

 

En annen ting er ytelsen. Er Asus A6Ja bedre en dellen? jeg vil helst ha den beste pc'en. De koster så og si akkurat det samma, men jeg fikk inntrykk av at du får mer igjen for pengene i asus'en.

Og mange har gitt kritikk til mousepadden til asus, jeg selv syns den er ypperlig i forhold til dellen. som har scroll på ned siden og på høyre side. Syns det er mye lettere med bare en scroll.

 

Alle råd og erfaringer tas imot med glede.

 

ps. på asus'en har de valgt og bytte plass på ctrl og fn på venstre side noe som er grenseløst irriterende, men klarer vel og leve med det :cry:

 

edit:

jeg må også legge til at det er jo en duel core med 32 bits, ikke duel core 2 så vil det trekke veldig ned? for f.eks kommende vista? de pc'ene som er nå med duel core 2 er jo svine dyre, og jeg vil heller ha en duel core enn en turion.

Endret av aleksnil2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

(bumper denne tråden fordi emnet også interesserer meg..)

 

Selv har jeg sett på begge disse maskinene med omtrent samme spesifikasjoner som aktuelle, i tillegg til Acer 5672 . Noen som har flere synspunkter å komme med? Har dvelt lenge ved dette valget, synes nemlig det er vanskelig å finne noen avgjørende argumenter for ett av alternativene...

Lenke til kommentar
(bumper denne tråden fordi emnet også interesserer meg..)

 

Selv har jeg sett på begge disse maskinene med omtrent samme spesifikasjoner som aktuelle, i tillegg til Acer 5672 . Noen som har flere synspunkter å komme med? Har dvelt lenge ved dette valget, synes nemlig det er vanskelig å finne noen avgjørende argumenter for ett av alternativene...

6775937[/snapback]

 

6400 er desidert billigst hvis du fjerner (nesten) all service-og garanti, men Asusen har best grafikkort!

Vanskeligere er det ikke :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...