Gå til innhold

80 mm kabinettvifte


Anbefalte innlegg

Driver og leter etter en 80mm kabinettvifte, og har 2 stk. papst fra før. Bråker bra, men det gjør ikkenoe så lenge de yter som de gjør. Skal snart bestille noe stæsj fra shg.no, hadde vært praktisk å bestille en til derfra.

 

Finnes det noe annet som dytter unna bra med luft? Lydnivået er ikke SÅ viktig, med mindre vi snakker 40+ dB her :p

 

Snuser litt på denne, noe her som kan anbefale den?

 

Revoltec-vifte

 

Edit: Det er den NEDERSTE jeg "egentlig" linker til

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke bytte ut de viftene som bråker, med noen som ikke bråker så mye? Hadde det ikke vært godt med en rolig PC, eller liker du å høre den stå på?  :hmm:

6647890[/snapback]

 

Har sovet 2 meter unna pcen i halvannet år nå, og har aldri hatt trøbbel med det. Ikke at jeg LIKER lyden, men jeg ignorerer den. Stille vifter er sikkert kjekt det, men det går jo gjerne ut over mengden luft som flyttes rundt og da.

 

Dessuten går det fint an å kjøpe viftestyring, og skru ned hastigheten om nettene når ikke pcen belastes, ikke sant? :thumbup: Blir sikkert investert i det etter hvert som studielånet kommer. :yes:

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid vifter som drar mest luft er best. Viftestyring er jo greit. Før hadde jeg viftestyring og før jeg monterte den gikk alle viftene på fult og bråket, men da jeg satte i viftestyringa sank støyen, og temperaturen på CPU og SYS.

 

Nå idag bruker jeg 4stk, 120mm vifter på 16.5dB orginalt, men dempet RPM og en 140mm vifte på PSU. Maskinen er lydløs, viftene drar nesten ikke luft, men CPU holder 28'C.

 

(bruker MIST vifter)

Lenke til kommentar
Det er ikke alltid vifter som drar mest luft er best. Viftestyring er jo greit. Før hadde jeg viftestyring og før jeg monterte den gikk alle viftene på fult og bråket, men da jeg satte i viftestyringa sank støyen, og temperaturen på CPU og SYS.

 

Nå idag bruker jeg 4stk, 120mm vifter på 16.5dB orginalt, men dempet RPM og en 140mm vifte på PSU. Maskinen er lydløs, viftene drar nesten ikke luft, men CPU holder 28'C.

 

(bruker MIST vifter)

6648153[/snapback]

 

Dessverre passer ikke 120mm og 140mm vifter inn i kabinettet mitt, kun 80mm. Ellers hadde jeg nok gjort som deg, og kjøpt mer stillegående vifter med større diameter.

Lenke til kommentar
Kunne ha kjøpt delta vifter på microplex og koblet de til viftestyring  :cool:  :D

6648190[/snapback]

 

:D Lol. Rene støvsugeren det der. Hehe. *Løp og kjøp*

 

Den blir litt i drøyeste laget, hvertfall 120mm.

 

322.8 m³/time - dæsken.... Sette den inni der på full guffe, så flyr komponentene veggimellom.

 

Edit: VILL tanke: Bytte ut originalvifta som følger med Thermaltake Big Typhoon med Delta 120mm... Hehe.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...