Gå til innhold

Mini-ITX-basert lekkerbisken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
denne var meget pen ja! Men foretrekker standard media format slikt at det glir litt mer inn med resten av hjemmekinoen osv. Men flott design ja. :)

6648058[/snapback]

 

 

finnes vel 200 kabinetter i standard media format, dette er et frisk pust. behøver heller ikke ha den i stua. funker fint som vanlig pc også :p

 

plass til stor 3,5" er også et stort +

 

 

støtter det hk som linkes til merom?

 

fant en liten review

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
søt...  :love:  men jeg ville foretrukket et kabinett som heller var lavere og bredere. Størrelse til en mindre forsterker f.eks.

6647811[/snapback]

 

Egentlig ville jeg foretrukket at den bare lavere, men den likner jo ikke på så mye annet, og det er jo bra med litt forskjellige typer, nå mangler det bare flere mini-itx-hovedkort.

 

AtW

Lenke til kommentar
En del mini-ITX-hovedkort leveres med strømforsyning. For hovedkort som benytter 20/24-pins tilkopling for PSU kan man også montere et internt DC/DC-kort.

(...)

Dermed skal det være mulig å pakke mye kraft inn i et lite skall. Hva med f.eks. et 945GM-basert hovedkort, parret med en Core Duo og et vifteløst 7600 GS?

 

Nåja.... ikke rare effekten man får fra DC/DC-kort. Tror ikke jeg har funnet noen på mer enn 120W... tviler på at du klarer å drive et likt system på det.

 

Eneste produsenten som leverer DC/DC til det Norgske markedet? http://www.casetronic.com/Products/Products_DCPower.asp

Lenke til kommentar
En del mini-ITX-hovedkort leveres med strømforsyning. For hovedkort som benytter 20/24-pins tilkopling for PSU kan man også montere et internt DC/DC-kort.

(...)

Dermed skal det være mulig å pakke mye kraft inn i et lite skall. Hva med f.eks. et 945GM-basert hovedkort, parret med en Core Duo og et vifteløst 7600 GS?

 

Nåja.... ikke rare effekten man får fra DC/DC-kort. Tror ikke jeg har funnet noen på mer enn 120W... tviler på at du klarer å drive et likt system på det.

 

Eneste produsenten som leverer DC/DC til det Norgske markedet? http://www.casetronic.com/Products/Products_DCPower.asp

6649518[/snapback]

 

Er det så mange mini-ITX-system som bruker 120 watt da?

 

AtW

Lenke til kommentar
Nei, men det var ikke det som var nevnt i art.:
Dermed skal det være mulig å pakke mye kraft inn i et lite skall. Hva med f.eks. et 945GM-basert hovedkort, parret med en Core Duo og et vifteløst 7600 GS?

6650037[/snapback]

 

Hmm, finnes det mini-ITX-kort som støtter core duo? Ellers vil jeg tro det kan gå greit med et slikt oppsett, om man har 120 watt, og passer på å ha en litt lavere effekts core duo? Hvor mye trekker en 7600 GS? 40-50 watt? Pluss 30-40 watt kanskje på en litt lavspent core duo? Men det blir vel litt spekulasjon, det blir med liten margin uansett tenker jeg :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Mon tro om det snart kommer Mini-ITX hovedkort som støtter core 2 duo for bærbare? Og ville det vært mulig å kjøre de lavere core 2 duo i et slikt kabinett? Tenker på både varmeutvikling og ikke minst strøm. Men dersom en benytter laveffekts Gfx card så vil jo ikke de trekke særlig mye strøm og avgi lite varme.

 

Tror jeg må vurdere en slik en, men da må det nok være mini-tix som støtter core 2 duo for bærbare.

 

Noen som vet hvor mye strøm de nye prosessorene beregnet for bærbare vil trekke?

Lenke til kommentar
Mon tro om det snart kommer Mini-ITX hovedkort som støtter core 2 duo for bærbare? Og ville det vært mulig å kjøre de lavere core 2 duo i et slikt kabinett? Tenker på både varmeutvikling og ikke minst strøm. Men dersom en benytter laveffekts Gfx card så vil jo ikke de trekke særlig mye strøm og avgi lite varme.

6650729[/snapback]

Det finnes 3-4 mITX-kort som støtter Merom, fullstendig støtte med bios-oppgradering også.

Ja, i det monsterkabinettet der kan du ha hva som helst.

Av GFX er vel GMA950 onboard det greiste om man ikke skal spille og skit.

 

Jeg venter på Merom-prosessor som skal dyttes inn i et Morex 3688, det går sikkert fint.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...