Gå til innhold

Bærbar pc til ca. 12K?


bjartee

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenkte på å kjøpe meg en bærbar pc nå som jeg skal begynne å studere, men er veldig usikker på hva jeg bør velge. Så det jeg lurte på var om noen av dere kanskje kunne hjelpe meg.

 

Har følgende krav til pcen:

 

17" skjerm

2048 mbRAM (evt. 1024)

1,86 Ghz intel core duo prosessor, eller bedre

minimum 80gb harddisk

DVD-brenner

Et greit nok grafikk kort

 

pcn vil bli brukt til skolearbeid + litt spilling.

 

Har sett litt på disse:

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=67773 (denne frister foreløbig mest)

 

Dell 9400

 

Har dere noen forslag til andre jeg bør se på? og/eller noen formening om Acer pcn som jeg har link til ovenfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Denne har et bra berbar grafikk kort, 15,4 tommer skjerm, en 1,83 ghz dobbelt kjerne, dvd brenner og 120 GiB disk. Kjøp en 1024 MiB grikke til og du har 2 GiB ram.

 

Et lite råd: ser at du skal ha et ok grafikk kort her, omtrent bare spillere som tregger dette. Hvis du skal spille på en 17" skjerm i native oppløsing må du ha KRAFIGE kort. Har en inspiron 9400, denne har 1920 x 1200 i oppløsing og 7900 GS GO, dette er nesten litt svakt og spille på, far cry går akkurat i native oppløsing med litt eye candy men ikke mer en akkurat. derfor er den noe reduserte oppløsingen til 15,4 tommerene bedre sammen med et ok grafikk kort i den prisklassen du skal ha.

Lenke til kommentar
1280x800 er perfekt på en 15,4 skjerm etter min mening og ingen ting er "dårlig" dette er en smaksak...

 

Skal du bruke maskinen til spill så styr unna ditt eget forslag da GO7300 er et forholdvis svakt skjermkort.

6653445[/snapback]

 

http://www.mamoz.no/produkt/LX.ADT05.104/A...CenDuo%2FA.html

Er denne pcen god nok til spilling??

6840022[/snapback]

 

Det er et godt valg av maskin til 10,000,- faktisk det beste i følge "Dinside.no.

 

Godt skjermkort og god skjerm samt Acer syntes jeg er en god kvalitetsmaskin (anbefales)

 

Skal du ha 17 tommer så anbefaler jeg deg Dell 9400 med GO7900GS og gjerne skjermen med 1440X900 oppløsning (knall skjerm)

 

Alle skal på død og liv ha Trulife skjermen med 1920X1200 oppløsning men jeg syntes den skjermen er noe herk da alt blir så smått og lite (hadde denne på en Dell 9300) smaken er som baken men jeg er overlykkelig at jeg valgte 1440X900 på min nye Dell 9400 og er storfornøyd ;)

Lenke til kommentar
1280x800 er perfekt på en 15,4 skjerm etter min mening og ingen ting er "dårlig" dette er en smaksak...

 

Skal du bruke maskinen til spill så styr unna ditt eget forslag da GO7300 er et forholdvis svakt skjermkort.

6653445[/snapback]

 

http://www.mamoz.no/produkt/LX.ADT05.104/A...CenDuo%2FA.html

Er denne pcen god nok til spilling??

6840022[/snapback]

 

Det er et godt valg av maskin til 10,000,- faktisk det beste i følge "Dinside.no.

 

Godt skjermkort og god skjerm samt Acer syntes jeg er en god kvalitetsmaskin (anbefales)

 

Skal du ha 17 tommer så anbefaler jeg deg Dell 9400 med GO7900GS og gjerne skjermen med 1440X900 oppløsning (knall skjerm)

 

Alle skal på død og liv ha Trulife skjermen med 1920X1200 oppløsning men jeg syntes den skjermen er noe herk da alt blir så smått og lite (hadde denne på en Dell 9300) smaken er som baken men jeg er overlykkelig at jeg valgte 1440X900 på min nye Dell 9400 og er storfornøyd ;)

6841540[/snapback]

 

takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...