Gå til innhold

Radeon X1950 Crossfire slår Quad SLI?


Anbefalte innlegg

RadeonX1950 Pro 256 MB:

Futuremark 3DMark 05: 9.558 3DMarks

Futuremark 3DMark 06: 5.320 3DMarks

Preis: 199 US-Dollar

6646786[/snapback]

Hvis den prisen og prise på da lavere modellene stemmer så er det sinnsykt mye for pengene. 199$ = ca 1200 kr og 9500 3DMark05 for den prisen er helt rått. Eller er det Crossfire-resultater dette her? Uansett 2400kr for 9500 3DMark05 er heller ikke så galt.

 

Det samme gjelder X1650Pro som gir over 5000 3DMark05 for bare ca 600 kr.

 

Ellers så godter jeg meg når jeg ser et kort med 2 GPUer slå 4 GPU'er som trolig utvikler langt over 200W til sammen. Færre watt og mer ytelse er en veldig fin kombinasjon. I tillegg så vil nok det være ganske lønnsomt for ATI/AMD siden det er veldig mye billigere å produsere to kort med en GPU enn det er å produsere 2 dobbeldekkerkort med til sammen 4 GPUer.

 

Er det forresten noen som vet resten av egenskapene til disse kortene? single eller dual link DVI, HDCP-versjon, effektforbruk og om noen av de lavere modellene vil leveres som standard med passiv kjøling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm...

 

Dette er en veldig tvilsom test. Sammenlinger man Half-Life Episode 1 resultatene i denne testen til hva AnandTech har gjort i testen av et enkelt 7950GX2 kort så scorer faktisk GX2 kortet bedre i AnandTech sin test.

 

Driveren som er brukt for QuadSLI er også en beta-driver (91.37). nVidia har nå sluppet den offisielle 91.45 driveren for QuadSLI

Lenke til kommentar
Raptor,10/08-2006 : 16:00]Denne driveren er ikke kun for QuadSLI!

 

En nyhet i driveren er at Transparent AA aktiveres for GeForce 6-serien.

 

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=74790

 

Har nå selv testet dette med et GeForce 6600GT kort, og Transparent AA med Supersampling, og kan bekrefte at det fungerer!  :thumbup:

6648316[/snapback]

 

Hvor fikk du tak i den ? *Never mind* :blush:

Endret av funkweb
Lenke til kommentar
Radeon X1950 XTX 512 MB:

Futuremark 3DMark 05: 11.000 3DMarks

Preis: 449 US-Dollar

 

Og hva regner dere med at den norske prisen blir ?

 

Kan jo ikke være 2.839,- da det er billigere enn et X1900XT

 

*Edit: Da kjøper isåfall jeg fra USA ...

6650755[/snapback]

 

 

tipper de åpner rundt 4000,- og at de etter en måned har lagt seg rundt 3500,-

Lenke til kommentar
Radeon X1950 XTX 512 MB:

Futuremark 3DMark 05: 11.000 3DMarks

Preis: 449 US-Dollar

 

Og hva regner dere med at den norske prisen blir ?

 

Kan jo ikke være 2.839,- da det er billigere enn et X1900XT

 

*Edit: Da kjøper isåfall jeg fra USA ...

6650755[/snapback]

Regner med at om den prisen "stemmer" så er det i kvanta på 1000+..?

Lenke til kommentar
googla litt fant en % tabell  CF vs QUAD  LINK HER

 

fant også noen syntetiske tall: mange spennende mellom kort, som er veldi lavt prisa.

 

Radeon X1950 XTX 512 MB:

Futuremark 3DMark 05: 11.000 3DMarks

Preis: 449 US-Dollar

6646786[/snapback]

 

Er vel litt usikker på om det holder med 11.000 i 3dMark05 når jeg får vel 15.800 med ett 7950 GX2... Skal bli spennende å se hva dette kortet leverer ved lansering, og ikke minst, hvordan det klarer seg mot 7900 GTX i SLI. Med mine gamle 7900 GTX i SLI paserte jeg 13.400, så dersom tallet ovenfor er representativt, så er det enda et stykke igjen...

Lenke til kommentar

Det blir helt feil å sammenligne quad-SLI mot crossfire med disse kortene. Quad-SLI er fullstendig uslipt og buggy enda. I mange tilfeller gir det faktisk betydeig dårlgiere ytelse enn vanlig SLI. Det er kort sagt i en slags beta, og ikke i en tilstand som bør sammenignes med andre produkter.

 

Skal du samenligne med noe, så sammenligen med 7900GTX i SLI, eller 7950GX2. Quad-SLI vil gi helt utforutsigbare resultater og er dermed dårig for å sammenligne mot.

 

Men ellers så ser x1950 meget spenende ut, men jeg ser ikke for me at jeg kjøper et slikt kort så kort tid før R600 og G80 kommer liksom...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er galt å sammenligne sånn:

- Quad SLI er på markedet (noe X1950 ikke er ennå)

- Driverene til quad SLI er nå offisielle og ikke lengre på betastadiet

- Folk som venter til X1950 er i salg lurer på hva de kan forvente om de trykker "bestill" på f.eks Quad SLI eller X1950.

 

De må gjerne ta i betraktning at ytelsen til quad SLI har potensiale til å øke i fremtiden dersom ikke kommunikasjonen mellom GPUene blir noen flaskehals. Men da må de også ta i betraktning at ytelsen til X1950 også er fersk og kan yte bedre i fremtiden.

Lenke til kommentar

har troen på ATI jeg :) likte ikke driverene deres før, men de har sjerpet seg i det siste. ja, bra det med priskuttet, og kjøleren på X1950XTX er jo bare FET:D og hva emd et oppsett med 3x X1950XTX (to for grafikk og ett for fysikk) det skal jo også komme sammen med det kortet

Lenke til kommentar
har troen på ATI jeg :) likte ikke driverene deres før, men de har sjerpet seg i det siste. ja, bra det med priskuttet, og kjøleren på X1950XTX er jo bare FET:D og hva emd et oppsett med 3x X1950XTX (to for grafikk og ett for fysikk) det skal jo også komme sammen med det kortet

6683092[/snapback]

 

 

 

satse på at den kjøleren er like stille som hightech sin iceQ 3 kjøler den høster lovord på silentpcreview sitt forum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...