Gå til innhold

Radeon X1950 Crossfire slår Quad SLI?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For lite for sent? Men er jo ikke så værst alikvell med tanke på at det bare er 1 kjerne på hvert kort.....

 

Alikvell ingen stor nyhet "det neste kortet til ATi klarer seg godt mot nVidias nåværende toppmodell" :p

6646547[/snapback]

Det er ikke snakk om et helt nytt "kort" det er bare en oppdatering, og for en "oppdatering" av et x1900 kort er dette bra. Jeg ser på dette som en liten test av GDDR4 minne før ATI kommer med sin nye serie med dx10 støtte GDDR4 RAM osv.

 

Jeg ville ikke ha kjøpt dette kortet selv, har ikke bruk for det... men det som er best er at de eldre modellene i x1900 serien blir betydelig rimeligere i pris.

Lenke til kommentar

quad sli får seg en skikkelig overhøvling her, hadde ikke forventa at det i den graden man ser det i denne testen. tror dette kommer mye av umodene QUAD drivere? synd de ikke testet enkelkortene opp mot hverandre, hadde vel blit avslørt da om man kunne skylde på drivere. og fått vite hvem som var kongen på haugen

 

eller er det DDR4 som er så bra?

 

 

OT: se hvor sykt tungt oblivion er og dra :p

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvilke drivere som ble brukt på nVidia-kortene, og om det kommer til å ha stor betydning å bruke siste offisielle (neppe). ATI ser ut til å ha skutt gullfuglen her. Gleder meg til sammenligninger med X1900XTX. Overklokkingsresultater og strømforbruk er også interessant. Denne lanseringen setter i alle fall kniven på strupen til nVidia for å få ferdig G80.

 

EDIT: leifeinar: merk at de ikke har testet Oblivion uten 8XAF. Husker ikke i farten om det har stor betydning...

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvilke drivere som ble brukt på nVidia-kortene, og om det kommer til å ha stor betydning å bruke siste offisielle (neppe). ATI ser ut til å ha skutt gullfuglen her. Gleder meg til sammenligninger med X1900XTX. Overklokkingsresultater og strømforbruk er også interessant. Denne lanseringen setter i alle fall kniven på strupen til nVidia for å få ferdig G80.

6646755[/snapback]

 

Jeg vet ikke helt om jeg er enig, dette er ganske topptunge oppsett for å si det milft, ihvertfall for min egen del er det totalt uaktuelt med slike systemer, og det tror jeg gjelder mange, så noen gullfugl vil jeg ikke si de har skutt (om noe så virker det mer som nvidia sin løsning er overraskende klønete/dårlig).

 

AtW

Lenke til kommentar

Hehe de fortsetter med Crazy kloner helt til dagen før dx10 ser jeg ;)

 

Jeg vet ikke helt om jeg er enig, dette er ganske topptunge oppsett for å si det milft, ihvertfall for min egen del er det totalt uaktuelt med slike systemer, og det tror jeg gjelder mange, så noen gullfugl vil jeg ikke si de har skutt (om noe så virker det mer som nvidia sin løsning er overraskende klønete/dårlig).

 

Nææ de treffe rikke akkurat massene med slike kort, bare slike som meg :whistle:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

googla litt fant en % tabell CF vs QUAD LINK HER

 

 

fant også noen syntetiske tall: mange spennende mellom kort, som er veldi lavt prisa.

 

 

 

Radeon X1950 XTX 512 MB:

Futuremark 3DMark 05: 11.000 3DMarks

Preis: 449 US-Dollar

 

Radeon

X1950 Pro 256 MB:

Futuremark 3DMark 05: 9.558 3DMarks

Futuremark 3DMark 06: 5.320 3DMarks

Preis: 199 US-Dollar

 

Radeon X1650 XT 256 MB:

Futuremark 3DMark 05: 6.690 3DMarks

Futuremark 3DMark 06: 3.724 3DMarks

Preis: 149 US-Dollar

 

Radeon X1650 Pro 512 MB:

Futuremark 3DMark 05: 5.269 3DMarks

Futuremark 3DMark 06: 2.943 3DMarks

Preis: 129 US-Dollar

 

Radeon X1650 Pro 256 MB:

Futuremark 3DMark 05: 5.269 3DMarks

Futuremark 3DMark 06: 2.943 3DMarks

Preis: 99 US-Dollar

 

 

goglet på: "X1950 3dmark"

Lenke til kommentar
Radeon X1950 XTX 512 MB:

Futuremark 3DMark 05: 11.000 3DMarks

Preis: 449 US-Dollar

 

TJa sier ikke så mye så lenge vi ikke vet klokken den står på og hvor mye det tåler med kjøleren

6646890[/snapback]

 

 

er vel standar 650/2000 eller tenkte du på cpu? tror ikke dette er testa med noen fet cpu. jeg scorer 11K med 1900XT stock. og 146 @ 2,7

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...