Gå til innhold

Hva vil det si med "128MB/ 512MB Hypermemory"?


TrickyX

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på jakt etter den beste bærbare til under 11000. Skal bruke den en del til spilling, photoshop, musikk, surfing og det kan fort bli til videoredigering.

Har nå kommet frem til Acer Aspire 5671AWLMi som tilsynelatende gir veldig mye for pengene (si ifra om det er noe vesentlig jeg ikke legger merke til). Det jeg stusser litt over er at det står:

 

Grafikk : ATI Mobility™ Radeon® X1600 128MB/ 512MB Hypermemory

 

Vil det si at den har bare 128MB grafikkminne og må låne resten? Hvilke følger vil dette få i praksis?

 

Anbefalinger på andre PCer til under 11000,- blir også satt pris på.

Endret av TrickyX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at ytelsen blir litt dårligere når man bruker av maskin-minnet til skjermkortet. Sikkert ikke all verdens betydning. Men graffikken blir ikke like bra med for.eks 256 mb "lånt" som 256 mb fra skjermkortet.

 

Les om det i guiden for skjermkort for bærbare som ligger øverst på denne bærbareforumet. Den er virkelig til hjelp :)

Lenke til kommentar

Dette vil si at Skjermkortet selv har 128mb, men kan ta opp til 384mb av systsemminnet ditt, ved behov. Altså låner det fra ram`en din :) Om det er like bra som å ha 512 på skjermkortet, vet jeg ikke, men vil nå regne med litt lavere ytelse enn tilsvarende 512-kort. Nå yter uansett det kortet meget bra og holder til de meste , så du har ingenting å være redd for :)

Flott kjøp, endel minne, stod HD osv. Flott byggekvalitet på disse maskinene!

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...