Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vedr audi's 2,5 tdi


Goebbels

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå merker også jeg at tidene forandrer seg.. bmw 323 coupe er lagt ut for salg, og audi stasjonsvogn står øverst på lista :)

 

Uansett, har landet på audi A6 stasjonsvogn 2,5 tdi årsmod ca 1995 +-.

Men de annonsene oprerer med flere hk størrelser, hovedsaklig 115 og 140 hk. er 115 originalt, og 140 er chippet eller noe? eller kom den i flere alternativer?

 

noen som vet? og evt om det er noe jeg bør være obs på i jakten på en sånn type bil?

 

Mvh

G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv lenge tenkt på å anskaffe meg en sånn, men har begynt å se på S4 i stedet. Samme karosseriet.

En eldre A6 er jo nesten ikke å oppdrive som Quattro. Har kjørt Subaru Legacy i flere år nå, og da lite aktuelt med noe annet enn 4-hjulstrekk på min neste bil. Helt overlegent på vinterføre!

En S4 2.2 turbo Quattro er bedre utstyrt, går atskillig bedre og ligger som oftest lavere i pris. Dette henger sikkert sammen med at de er dyre å forsikre, og at drivstoffutgiftene blir høyere. Problemet er å finne en som er i bra stand. De er som oftest hardt kjørt. Motor og girkasse bør nok sjekkes grundig.

Lenke til kommentar

Mange takk for svar.

Da blir det nok å vente til det kommer en som har 140 hk originalt, og heller se hva som gjøres ang chipping :)

S4 er ikke så altfor aktuelt kjenner jeg, selv om det kunne vært morro. så ligger de alt for høyt i pris med hvite skilter.

 

Men er dessverre ikke så lett å finne akkurat den jeg vil ha. 2,5 tdi quattro med ac/klima kryr det ikke akkurat av om dagen.

Må uansett få solgt den bilen jeg har nå, så har tid til å sjekke opp litt.

 

G

Lenke til kommentar
Mange takk for svar.

Da blir det nok å vente til det kommer en som har 140 hk originalt, og heller se hva som gjøres ang chipping :)

S4 er ikke så altfor aktuelt kjenner jeg, selv om det kunne vært morro. så ligger de alt for høyt i pris med hvite skilter.

 

Men er dessverre ikke så lett å finne akkurat den jeg vil ha. 2,5 tdi quattro med ac/klima kryr det ikke akkurat av om dagen.

Må uansett få solgt den bilen jeg har nå, så har tid til å sjekke opp litt.

 

G

6648333[/snapback]

 

Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg? Ser at det for øyeblikket er to stk 97 A6 2,5TDi Quattro Avant ute på finn.no, begge koster rundt 159k.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...456&pos=1&tot=2

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...456&pos=2&tot=2

 

Mvh

 

Raimo

Lenke til kommentar

Har du 80K ligg unna A6..

 

Har en 2000 2,5TDI Q AVA TRIP (V6).

 

Grommbil av klasse, men ett sant helvete å holde orden på..

Bilen har nå gått 133.000km

 

Gjort følgende

Byttet multilink (foran) 17.000.-

Byttet veievehus utluftningsfilter 6.000.-

(kanhende denne feilen har tatt det meste av pakninger i motoren i tillegg)

Nye demper + fjører foran 5-6.000.-

Xenon pærer (slitedele jaja,) 4.000.-

 

Og husk at service + regreim kommer på ca 18.000.- (hver 120.000 km)

Og pga tyngden foran bør du få den klippe kort hos Sjarif's :)

 

MEN DUVERDEN BILEN ER HELT GROM OG SLÅR ALT JEG HAR KJØRT AV FAMILIE BILER INKL. ENDEL MB'er ... også liker den å bli presset i svinger :)

Lenke til kommentar

Kanskje litt "off topic", men jeg ringte Gjensidige i dag ang endring av kjørelengde. min 1992 Subaru Legacy 2.2GX 16v kommer på 4900,-, mens en Audi S4 kommer på 6300,-! Dette er da slett ikke avskrekkende!:)

Må samtidig nevnes at jeg bare har 40% bonus nå. Lå ei f***e foran meg i en gammel fiesta, som plutselig fant ut at hun skulle stoppe igjen etter påbegynt igangkjørining i et kryss... Var jo ikke så mange hundre meter unna den bilen som kom fra venstre, så det er jo forståelig da....!! :mad:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...