Gå til innhold

Linspire lanserer gratis Freespire 1.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver å laster den ned nå. Skal uannsett formatere Linux partisjonene på laptopen, så det er mulig jeg tester LinSpire et lite kvater, tviler på at det blir min distro da men :p

Jeg synes ikke LinSpire kan måle seg opp mot Slackware egentlig. Helt to forskjellige verdner liksom.

 

Edit: Nei forresten. Når jeg ser igjennom Bildene til LinSpire fikk jeg plutselig ikke så lyst til å prøve LinSpire allikevel. Jeg kom på at hvis jeg prøver den så kommer jeg til å savne Gnome Desperat. Ut i fra bildene jeg så, så var det KDE på Desktopen til LinSpire? Og KDE er noe jeg mislikker sterkt.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Prøvde Freespire på både laptopen og på hovedmaskinen men på laptopen fikk jeg ikke installert det engang, låse seg på ca 3%, på hovedmaskina gikk det fint å installere den, men syntes den brukte vel lang tid for å starte opp, Audigy kortet mitt nektet å fungere der (en bug) dog var mediastøtten kjempebra, sider som bruker flashplayer 8 fungerte kjempefint (noe det ikke gjør på Ubuntu) og spille av dvd`er og div mediafiler gikk også flott. Dette er en beta tross alt med en eldre versjon av Kernel og KDE, så litt unoter må en regne med.

 

Min erfaning med Freespire:

 

Pros

+ Kjempebra mediastøtte (wmp,wma,mp3,dvd "out of the box")

+ Lett å bruke

+ Websider med Flash og Java fungerer utmerket

 

Cons

- Sein

- Noe buggete (fikk ikke lydkortet til å fungere)

- Rotete kontrollpanel

- Fungerer dårlig med enkelte laptoper

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...