Gå til innhold

Et par bilder jeg har tatt opp igjennom året


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er det typiske "gidder-ikke-dra-ut-å-ta-bilde" syndromet :p Men jeg kan kommentere alle bildene dine =)

 

1: Dette var det bildet jeg likte best, men teknisk sett var det et dårlig bilde, mht lyssetting, det ble et skarpt lys på dealer merket, og en stygg skygge som ødelegger...

 

2: Tja, ikke dum idé dette heller, men det bilene står opp (bordet?) ødelegger mye, brunt treverk passer ikke inn i et slikt bilde...Bildet lider også av gult fargestikk. Du har også foret bildet med en stoort vannmerke, noe som hvertfall ikke jeg liker å se.

 

3: Dette var et trangt utsnitt, jeg lengter etter mer luft.. Motivet var også litt kjedelig. Liker fortsatt ikke vannmerker :p

 

4: Kjedelig. Bilder av et par sko :w00t:

 

5: Skarpt lys mot veggen som forstyrrer, rotete bakgrunn, og en forstyrrende gullfarge på glasset...

 

 

Men for all del, ta denne kritikken med i din læring, å ta flere bilder. Denne kritikken skal på ingen måte bryte deg ned til slutte å fotografere, men kjedelige bilder forblir kjedelige :p... Men fortsett å ta bilder, det er veldig morsomt!

Endret av Antarctica
Lenke til kommentar

Ikke ofte jeg leser igjennom bildekritikken og er direkte uenig med det som står i kommentarene, men dette er en av dem.

 

Jeg vil ikke kalle meg en mesterfotograf, for det er jeg nemlig ikke. Men jeg syntes det er gøy å ta bilder og koser meg med det =)

 

Hadde vært artig med litt feedback

Dette skriver fotografen i sitt post. Det virker da ikke veldig konstruktivt å komme med noe som grenser til fullstendig slakt, for å avslutte med
Denne kritikken skal på ingen måte bryte deg ned til slutte å fotografere, men kjedelige bilder forblir kjedelige

 

Spesiellt ikke når mange av kommentarene (eller konstruktive kritikken) er feilaktig eller fullstendig subjektiv synsing.

 

1: Dette var det bildet jeg likte best, men teknisk sett var det et dårlig bilde, mht lyssetting, det ble et skarpt lys på dealer merket, og en stygg skygge som ødelegger...
Ja, det er skygge på en liten del av dealerbutton. Bortsett fra dette, hva kvalifiserer til å kalle dette et teknisk sett dårlig bilde?

 

2: Tja, ikke dum idé dette heller, men det bilene står opp (bordet?) ødelegger mye, brunt treverk passer ikke inn i et slikt bilde...Bildet lider også av gult fargestikk. Du har også foret bildet med en stoort vannmerke, noe som hvertfall ikke jeg liker å se.
Ut i fra de andre bildene så ser det ikke ut som om PS er et ukjent program for denne fotografen, og hadde han ønsket å fjærne gulstikket, så hadde det sikkert vært gjort. Og hva menes med at brunt treverk ikke passer inn i et slikt bilde? Hvordan slikt bilde? Hvis du mener at kritikken skal være konstruktiv, så må den i alle fall være så presis at det er mulig å løre noe av den.

 

Samme videre på de andre bildene.

 

Jeg prøver på ingen måte å genierklære denne fotografen, men mener at dette er noe av det bedre som har blitt lagt ut på bildekritikken den siste tiden, og derfor at det er ufortjent med kritikker som dette.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...