Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nekter skru seg på


Anbefalte innlegg

Saken er enkel, pcn nekter skru seg på, dvs, ingen effekt whatsoever når jeg fyrer start knappen.

 

AMD64 3400+

Asus K8N / K8N-E Deluxe (prøvd på begge kortene)

Mist 500W Psu

2x 512 Corsair Value brikker

 

Har til nå kjøpt ny psu og hovedkort, bare for å finne ut at begge kjøpene var relativt unødvendige, da dette ikke endret på saken.

Begynner gå tom for ideer om hvorfor pcn nekter skru seg på.

 

Tror heller ikke det er bryteren sin feil.

 

setter ulidelig mye pris på seriøse svar, mvh ente

Endret av ente17
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. er det noen lysdioder som lyser på hovedkortet når psu er på? Tror du skal sjekke power knappen på kabinett for sikkerhets skyld,det kan være et brudd der et sted.

6643754[/snapback]

 

update;

 

nå startern, og det piper fra HK, dvs det er ram / gfx kortet som det er noe galt med?

 

 

updat 2;

 

testet med annen rambrikke, samme pipingen ._. begynner gå tom for ideer

Endret av ente17
Lenke til kommentar
Ok,har du prøvd å nullstille biosen ved hjelp av jumperen? har du noe bilde på skjermen? hvis ikke,så sjekk om skjermkortet sitter ordentlig. og på hvilke måte piper det,er det kontinuerlig,eller korte pip?

6643852[/snapback]

 

kontinuerlig pip

 

eneste bilde på skjermen er vel at den ikke får noe analogt / digitalt signal.

 

edit;

 

nå vil den ikke starte til pipinga engang, null reaksjon.

 

uvisst om det er mer en 1 problem, at den nekter starte ikke nødvendigivs har noe med pipingen å gjøre, fremdeles et problem ekstra.

 

har prøvd å sjekke om ledningen til påknappen er der den skal.

Endret av ente17
Lenke til kommentar

Antar du har kontrollert om alt sitter ordentli. Det skal vel litt til at delene ikke gjorde det før og etter du byttet hovedkort og psu men...

Prøvd å starte maskinen med minst mulig tilkoblet for så å koble til en og en del for å i det hele tatt se om det er litt liv i den?

Nysgjerrigheten har et spørsmål til. Skjedde det i forbindelse med tordenværet som har vært?

Endret av Gellyfusk
Lenke til kommentar

Hei! Hadde et nesten akkurat samme problem for 20 min siden da jeg skulle koble til min nye PSU. Det viste seg å være enkelt nok: 4-pins kontakten ved CPU var feil(ikke riktig kontakt). Satt i en annen 4-pins og alt funka som det skulle.

 

Kan det være grunnen? Ellers vet ikke jeg.

 

mvh Zaimmer :)

Lenke til kommentar
Hei! Hadde et nesten akkurat samme problem for 20 min siden da jeg skulle koble til min nye PSU. Det viste seg å være enkelt nok: 4-pins kontakten ved CPU var feil(ikke riktig kontakt). Satt i en annen 4-pins og alt funka som det skulle.

 

Kan det være grunnen? Ellers vet ikke jeg.

 

mvh Zaimmer :)

6644508[/snapback]

Han hadde det samme problemet med den gamle PSUen også da, som hadde fungert tidligere...

Lenke til kommentar
Hei! Hadde et nesten akkurat samme problem for 20 min siden da jeg skulle koble til min nye PSU. Det viste seg å være enkelt nok: 4-pins kontakten ved CPU var feil(ikke riktig kontakt). Satt i en annen 4-pins og alt funka som det skulle.

 

Kan det være grunnen? Ellers vet ikke jeg.

 

mvh Zaimmer :)

6644508[/snapback]

Han hadde det samme problemet med den gamle PSUen også da, som hadde fungert tidligere...

6644731[/snapback]

 

 

om problemet hadde bare vært så enkelt som at noe satt galt, kunne jeg bare sjekket alt, evt tolket hva pipingen betydde, men nå vil den ikke så mye som gi en lyd fra seg engang :o, skal prøve trikse litt, uten at jeg har håp for at det skal fungere.

Lenke til kommentar
Antar du har kontrollert om alt sitter ordentli. Det skal vel litt til at delene ikke gjorde det før og etter du byttet hovedkort og psu men...

Prøvd å starte maskinen med minst mulig tilkoblet for så å koble til en og en del for å i det hele tatt se om det er litt liv i den?

Nysgjerrigheten har et spørsmål til. Skjedde det i forbindelse med tordenværet som har vært?

6644152[/snapback]

 

Nei, hatt problemet i en 3 ukers tid

 

de jeg har snakket med har først vært enige i at PSUen kan ha vært problemet, så var det hovedkortet, nå viser det seg at ingen sansynligvis hadde noe med problemet å gjøre.

Lenke til kommentar

Hei,

Har hatt samme problemet selv og hver gang har det vist seg at det er tv kortet som er feilen. Jeg bruker å ta ut alle tilleggskort utenom grafikk og sette i resten etter en oppstart.

De gangene jeg ikke har giddet å ta ut alt, har det som regel nesten holdt å ta på tv kortet. Det har ikke vært løst i den forstand at jeg kunne bevege det nevneværdig mye.

 

Du kan kanskje prøve å starte opp med bare en av ram brikkene og.

 

Good luck

Lenke til kommentar
Hei,

Har hatt samme problemet selv og hver gang har det vist seg at det er tv kortet som er feilen. Jeg bruker å ta ut alle tilleggskort utenom grafikk og sette i resten etter en oppstart.

De gangene jeg ikke har giddet å ta ut alt, har det som regel nesten holdt å ta på tv kortet. Det har ikke vært løst i den forstand at jeg kunne bevege det nevneværdig mye.

 

Du kan kanskje prøve å starte opp med bare en av ram brikkene og.

 

Good luck

6647906[/snapback]

 

har prøvd med 2 forskjellige rambrikker, har atm bare 1 inne i pcn.

 

tror problemet ligger noe annet sted, siden den ikke starter whatsoever, ekke litt lyd eller vifte sus fra pcn når jeg prøver engang, så den virker helt død.

 

flyttet litt på den kabelen som går fra hk til power switchen, den lille foran pcn thatis, og da funket det, men med piping fra hk.

 

Etter litt rikking og napping i forskjellige komponenter for å feilsøke, ville den ikke engang starte til pipingen engang.

Lenke til kommentar
Hei,

Har hatt samme problemet selv og hver gang har det vist seg at det er tv kortet som er feilen. Jeg bruker å ta ut alle tilleggskort utenom grafikk og sette i resten etter en oppstart.

De gangene jeg ikke har giddet å ta ut alt, har det som regel nesten holdt å ta på tv kortet. Det har ikke vært løst i den forstand at jeg kunne bevege det nevneværdig mye.

 

Du kan kanskje prøve å starte opp med bare en av ram brikkene og.

 

Good luck

6647906[/snapback]

 

har prøvd med 2 forskjellige rambrikker, har atm bare 1 inne i pcn.

 

tror problemet ligger noe annet sted, siden den ikke starter whatsoever, ekke litt lyd eller vifte sus fra pcn når jeg prøver engang, så den virker helt død.

 

flyttet litt på den kabelen som går fra hk til power switchen, den lille foran pcn thatis, og da funket det, men med piping fra hk.

 

Etter litt rikking og napping i forskjellige komponenter for å feilsøke, ville den ikke engang starte til pipingen engang.

6647967[/snapback]

 

begynner se ut som at jeg må levere den inn?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...