Gå til innhold

Usikker på valg av optikk (all around)


Anbefalte innlegg

Eg er veldig usikker på mitt valg av optikk til speilrefleksen jeg har tenkt å kjøpe(D70s).

 

Jeg har lyst på et all around objektiv til kameraet. Har lyst på litt god zoom.

 

Har sett litt på 18-70mm f.3,5-4,5G AF-S DX IF-ED. Er denne god? Brukbar zoom?

 

Er ikke så veldig "inn" i miljøet. Noen som har innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ligger endel under Nikon sin VR ettersom jeg forstår... ikke minst fordi den mangler VR.

 

VR står for vibration reduction. Den har en innebygget mekanisme som reduserer vinglingen på hånden din, noe som gjør at du kan bruke raskere lukkertider, eller mindre blenderåpninger i forhold til f.eks. Sigma 18-200mm uten VR :)

Lenke til kommentar
Eg er veldig usikker på mitt valg av optikk til speilrefleksen jeg har tenkt å kjøpe(D70s).

 

Jeg har lyst på et all around objektiv til kameraet. Har lyst på litt god zoom.

 

Har sett litt på 18-70mm f.3,5-4,5G AF-S DX IF-ED. Er denne god? Brukbar zoom?

Den er bra, og fordelen med nettopp denne er at den selges veldig billig sammen med kamerahuset i kit-varianter. Det betyr at du kan få kamerahuset med det objektivet for under 7500,- kr.

 

Den har et veldig greit zoom-omfang, men det kan selvfølgelig alltid være ønskelig mer med tele. Da er det nok lurest å kjøpe et ekstra teleobjektiv, og Nikon har selv lansert en 70-300VR som trolig kommer til å være noe av det beste i klassen. Veil. pris på denne blir 5490,- men kommer nok til å selges rimeligere en del steder... Det er uansett noe du kan ta ved en senere anledning.

 

Alt. er Nikon 18-200VR, men denne er vanskelig å få tak i, så jeg tror jeg ville lagt den på is foreløpig...

Lenke til kommentar

Jeg tror du blir kjempefornøyd meg valget ditt, spesielt om du går i butikken og holder litt i ett av de mindre kameraene (feks 350D) før du tar fatt i din egen D70S (I alle fall med min størrelse hender), og vekten som gir følelse av kvalitet og lett(ere) å holde stabilt.

 

18-70 får mye skryt til Kit Objektiv til å være.

 

Dette blir knall, gratulerer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...