Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som har erfaring med sat24?


Anbefalte innlegg

Her jeg bor er ikke vanlig bredbånd tilgjengelig,og etter en tlf til telenor er det heller ikke planlagt i nær fremtid.. :( Har i dag bare analog linje,men ser at sat24.no kan levere "bredbånd" via parabol. er det værdt å satse på? noen som har erfaringer med sånt? tilbakemeldinger mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her jeg bor er ikke vanlig bredbånd tilgjengelig,og etter en tlf til telenor er det heller ikke planlagt i nær fremtid.. :( Har i dag bare analog linje,men ser at sat24.no kan levere "bredbånd" via parabol. er det værdt å satse på? noen som har erfaringer med sånt? tilbakemeldinger mottas med takk.

6642738[/snapback]

 

Sat24 er jo et greit alternativ, men ville heller satsa på et NetCom-kort med Connect-abb. (Opptil 384 kbps om det er 3G der, eller 200 med EDGE). Connect-abbonementet til NetCom koster 499,-, og det er ikke begrenset på hvor mye du bruker "linja".

 

Connect 20 er det maks 20 mb pr. mnd.

 

Med Sat24 er det elendig uthastighet (56 kbps), pga. den bruker telefonlinjen til dette. Det kan fort bli dyrt!

 

Gå heller for NetCom Connect du :)

 

Kan jeg spørre om hvor du bor?

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar
Takk for svar.Jeg bor i indre østfold.Netcom Connect høres interresant ut,er det da 499,- uansett hvor mye du laster ned og er online?Og hvordan fungerer oppsettet mellom mobil og pc? Hva trenger jeg av utstyr mener jeg.

6643496[/snapback]

 

Lite tettsted eller? Vet du hva linjelengden din er fra telefonsentralen til hjemmet ditt?

 

Jepp, det er 499,- uansett hvor mye du laster ned. Og du kan bruke det hvor du vil, så lenge det er EDGE-dekning der du er.

 

Akkurat det vet jeg ikke. Du bruker bare et kort du setter i laptopen din eller PC (Du må kjøpe PCMCIA-leser, om du skal få det til å funke på en stasjonær PC). Det er det eneste du trenger av utstyr :)

 

Du kan også kjøpe en (trådløs) router til dette, som støtter PCMCIA. Linksys har vel en type, men vet ikke om noen har fått det til å fungere med NetCom's løsning.

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Ja,det er et lite tettsted. fikk opplyst av telenor at linjeavstanden var på 6.9 km fra sentral og til meg. Jeg aner ikke om det er EDGE / 3G dekning her,men det vet kanskje telenor eller netcom? Er det nødvendig med router forresten? Jeg er ganske grønn når det kommer til netverk som du ser,vil bare vekk fra den analoge linja for det er tragisk å ha noe sånt i 2006..

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig med en router. Kun hvis flere pc'er skal dele nettforbindelsen...

Og selv da går det uten f.eks. deling via Windows eller proxyprogramvare.

 

Har du en laptop, får du et pcmcia-kort fra f.eks. Netcom som du stapper inn

(sim-kortet går inn i denne) og så surfer du i vei.

 

Det finnes også PCI-kort for stasjonære PC'er som tar PCMCIA-kortene.

 

EDGE er dekket i nesten hele Norge. Dekningen varierer selvfølgelig, men en

god indikator er vanlig mobildekning. Er det god mobildekning der du bor har

du trolig god EDGE dekning også. Enkelt sagt.

 

EDGE vil være en mye, mye mer fleksibel og lønnsom løsning enn satelitt.

Jeg har hatt Swepet satelitt internett (samme løsning som Sat24) og selv om

det fungerer veldig, veldig fint så koster det og man det samme stresset

med å tenke på penger, tidsforbruk etc.

 

Med EDGE og f.eks. Netcom connect er det bare å surfe i vei, det koster

499,- pr. mnd uansett.

Lenke til kommentar
Hei.Mobildekningen her jeg bor,er veldig bra. Og det er en stasjonær pc som dette eventuelt blir brukt på. Så da trenger jeg altså et PCI kort til PCMCIA kortet.Noen anbefalinger der?

Og jeg må vel i tillegg bruke mobiltelefonen?Ble ganske ivrig nå. :)

6645033[/snapback]

 

Det er bra :) Jepp, det gjør du.

Nei, du trenger ikke å bruke mobilen, SIM-kortet er i PCMCIA-kortet fra NetCom, som står i pcen din :)

Lenke til kommentar

Takker så mye for tilbakemeldingene her. Skal kontakte Netcom i morgen. :) Etter å ha sett litt rundt om på de forskjellige PCI-kortene for PCMCIA-kortet,er jeg litt forvirret,så om dere kunne linke til et kort som jeg trenger og som er å anbefale,så slipper jeg å kjøpe feil kort eller noe. Takk igjen. :)

Lenke til kommentar
Takker så mye for tilbakemeldingene her. Skal kontakte Netcom i morgen. :) Etter å ha sett litt rundt om på de forskjellige PCI-kortene for PCMCIA-kortet,er jeg litt forvirret,så om dere kunne linke til et kort som jeg trenger og som er å anbefale,så slipper jeg å kjøpe feil kort eller noe. Takk igjen. :)

6645566[/snapback]

 

Dette brukte jeg selv inntil nylig, (har nå endelig fått skikkelig bredbånd her, nemlig..) men det ser ikke ut som Komplett selger det lenger... :thumbdown:

 

Dette bør imidlertid gjøre samme nytten! :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette brukte jeg selv inntil nylig, (har nå endelig fått skikkelig bredbånd her, nemlig..) men det ser ikke ut som Komplett selger det lenger...  :thumbdown:

 

Dette bør imidlertid gjøre samme nytten!  :thumbup:

6649557[/snapback]

 

Hei...

Jeg er i samme situasjon med 7,2 km linjeavstand og INGEN bredbåndsleverandører har noen planer om utbygging de neste 20 år (får jeg inntrykk av). :mad:

 

Uansett... Ville bare si at Netcom Connect fungerer greit for min del også - så lenge det sitter i laptopen, MEN: Vær oppmerksom på at når du kjøper PCMCIA adapter til stasjonær pc så MÅ denne støtte 32-bit Cardbus Mode! De fleste slike kort som selges (som bl.a. den som det refereres til hos PSData) støtter kun 16-bit mode og dette virker IKKE med Netcom sitt UMTS/EDGE kort!.

Dette fant jeg smertelig ut etter å ha bestilt et slikt kort selv og så lest ørten artikler på nettet om hvorfor dette ikke fungerte.

 

Men mitt spørsmål til deg Inge er: Det kortet du brukte og som du henviser til hos Komplett - det fungerte altså med ditt Netcom kort?? I så fall må du ha vært heldig og fått et med 32-bit støtte...

 

PCMCIA adaptere som støtter 32-bits Cardbus mode har vært VELDIG vanskelig å finne, men her om dagen dukket det opp en nyhet, nemlig denne:

http://www.quatech.com/catalog/drives_pcmcia.php

 

(Se den eksterne USB-enheten de viser til venstre på siden). Den koster riktignok over $200 men jeg kommer nok til å bestille meg en slik for å få meg mitt nesten-"bredbånd" etter mer enn 3 års venting, 1500 kroner/mnd i ISDN forbruk, og null nedlasting!! :D

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendig med en router. Kun hvis flere pc'er skal dele nettforbindelsen...

Og selv da går det uten f.eks. deling via Windows eller proxyprogramvare.

 

Hvordan setter du opp dette med router? Tenkte eventuelt å koble til en PC og en satelittmottaker.

Lenke til kommentar

Netcom Connect koster 499,- pr.mnd uavhengig av bruk.

Ingen tellerskritt. Ingen begrensning.

 

Ice er det begrensning på. Og det er mitt hovedargument mot å anbefale det

til noen da 1GB eller 2GB pr. måned er peanuts i dag. Hør litt på nettradio,

se noen videoklipp og vips så må du betale mer.... Begrensningen på ICE står

rett og slett ikke i forhold til dagens MB-bruk på nettsurfing. For ikke å snakke

om alle kompisene som sender tullevideoer i hytt og pine pr. epost.

 

 

 

Altså, som jeg ser betaler dere her 400,- i måneden, pluss 8 kr per megabyte. (pluss tellerskritt også..?) for en opptil 384 kbps forbindelse.

ICE, koster 450 i måneden, hastighet opp til 2Mbps, og grense på 2Mbps.

Er ikke dette et mye bedre alternativ enn NetCom Connect..?

6653706[/snapback]

Endret av steveak
Lenke til kommentar
Altså, som jeg ser betaler dere her 400,- i måneden, pluss 8 kr per megabyte. (pluss tellerskritt også..?) for en opptil 384 kbps forbindelse.

ICE, koster 450 i måneden, hastighet opp til 2Mbps, og grense på 2Mbps.

Er ikke dette et mye bedre alternativ enn NetCom Connect..?

6653706[/snapback]

 

Uhm... er du blind? :tease:

Tror du har sett på feil.

Nordic Connect koster det 8 kr. pr. MB over 200MB.

Det som anbefales er (bare) Connect.

Så slutt å prøve å selge det svenske firmaet ditt. :p

 

Så du ikke hva MrGlenn skrev?

 

"Jepp, det er 499,- uansett hvor mye du laster ned. Og du kan bruke det hvor du vil, så lenge det er EDGE-dekning der du er".

 

Tror jeg hadde gått for dette jeg også, om jeg ikke hadde vært så privligert å bo i Oslo. ;)

 

Liker ikke helt tanken på ice24 med 2gig maks ned + 0,73øre for alt over dette.

Minner litt om "gamle" Telenor med maks nedlast 1gig.

 

Nei, gå for Netcom. :)

Lenke til kommentar
Netcom Connect koster 499,- pr.mnd uavhengig av bruk.

Ingen tellerskritt. Ingen begrensning.

 

Ice er det begrensning på. Og det er mitt hovedargument mot å anbefale det

til noen da 1GB eller 2GB pr. måned er peanuts i dag. Hør litt på nettradio,

se noen videoklipp og vips så må du betale mer.... Begrensningen på ICE står

rett og slett ikke i forhold til dagens MB-bruk på nettsurfing. For ikke å snakke

om alle kompisene som sender tullevideoer i hytt og pine pr. epost.

 

 

 

Altså, som jeg ser betaler dere her 400,- i måneden, pluss 8 kr per megabyte. (pluss tellerskritt også..?) for en opptil 384 kbps forbindelse.

ICE, koster 450 i måneden, hastighet opp til 2Mbps, og grense på 2Mbps.

Er ikke dette et mye bedre alternativ enn NetCom Connect..?

6653706[/snapback]

6653991[/snapback]

 

Ser ut som du slo meg med det svaret. ;)

 

Bra at det er flere som tenker i samme bane her. :thumbup:

Lenke til kommentar

ja,da har jeg vært i kontakt med Netcom og gledet meg til å anskaffe Netcom Connect. Men neida..får beskjed om at 3G eller EDGE er det ikke dekning for. :( Og ISDN kan jeg også glemme sa Telenor. Dette er utrolig irriterende. Pottittland.Så,sat24 er vel eneste mulighet for meg da,men vil jeg i tillegg til parabol bruke tellerskritt? vet ut-data vil bruke linja,men det vil jo ikke være oppringt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...