Gå til innhold

Nytt kamera med mye zoom


Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe et nytt kamera, selv om jeg er veldig fornøyd med det jeg har, Sony Cybershot W1.

 

Det eneste jeg savner er mye zoom, det er jo veldig kjekt! Sett mye på dette:

Canon PowerShot S2 IS

 

Det jeg ønsker er:

 

-mye zoom gjerne 10x eller 12x

-MÅ være grei batteriløsning som man kan kjøpe hvorsomhelst, blir vel da AA-type batterier. Det er så kjekt at det kan jeg ikke leve uten!

-I tillegg så vil jeg ha det så lite som mulig!

 

I prisguiden begrenser det seg til følgende da jeg antar at oppladbart batteri inkl ALDRI betyr medfølgende AA-batterier?

https://prisguiden.no/vis_kategori.php?ca...25&submit=S%F8k

 

Ser at Canon PowerShot S3 IS får man for en tusing mer enn Canon PowerShot S2 IS

. Er det virkelig verdt det?

 

Andre alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nix. Det gir deg ikke mer oversikt å lese bladet Digitalfoto. Jeg leser det selv, og gremmes stadig over deres tåpelige såkalte tester. Både tidligere og denne gang har de i kategorien superzoom tatt med et lass halvkompakte, og jaggu drasset med S9500. Det er et mye større kamera, som også som det eneste av disse har manuelle ringer for zoom og fokus. Det som da blir for dumt, er at dette stiller i en klasse for seg, nemlig sammen med Samsung Pro815 og Panasonic FZ30 (samt det nye FZ50). Det blir liksom litt som å plassere Golf og Passat i samme testklasse. Så jeg ville vel brukt det meste annet enn det bladet for gode råd. De klarte også i sin tid å kategorisere FZ30 som "gerit nok", mens det fikk toppomtale av Digit, med gullmedalje i sin klasse (sammen med Pro815 og S9500. Les heller mye her på forum, og sjekk dpReview, Steves Digicams og andre kjente utenlandske.

Men blant de mindre kameraene er iallfall S2/S3 meget gode i sin klasse. Det spørs litt hva du prioriterer. Punkter som kan være greie å ta med i betraktningen er f.eks.:

 

- LCD, både størrelse og oppløsning (vettugt forhold)

- Fast eller vridbar LCD

- Elektronisk søker (oppløsning)

- Zoom, motorisert eller mekanisk

- Fysisk størrelse

- Batteritype, proprietært eller standard AA-celler

- Oppløsning (kontra bildebrikkens størrelse - støymessig)

- Blits, avstand fra objektivet (røde øyne-fare)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...