Gå til innhold

hvor lenge skal man EGENTLIG lade for full ytelse?


Anbefalte innlegg

Hver gang jeg har spurt forhandlere har de fortalt meg forskjellige ting...

 

Hvor lenge skal man egentlig lade batteriet i en mobil første gang for å få MAX ytelse ?

 

Av erfaring har jeg ladet batteriet mitt i 12 timer, så latt det gå helt ut.. og gjentatt dette 2 ganger..

 

Syntes nå jeg har fått bra ytelse.. men er det max ?

 

Noen som har noen innspill ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du får telefonen: Lad helt ut til den slokker av seg selv.

Lad opp til den er full og lademodusen stopper.

 

Så er det bare å rocke låret. Man skal helst lade batteriet helt ut før man lader det helt opp igjen. La gjerne mobilen ligge en natt eller to uten å lade også. Men vær sikker på at du ikke skal noe viktig dagen derpå :p

Lenke til kommentar
Hver gang jeg har spurt forhandlere har de fortalt meg forskjellige ting...

6641298[/snapback]

Hva med å se i manualen? Eller mistenker du produsenten for å holde igjen informasjon for å ødelegge kundenes batterier?

 

Dersom det ikke står noen spesielle instrukser i manualen betyr det at det ikke er noen spesielle instrukser. Spør du i forumet her, får du som regel 10 forskjellige svar av minst 8 forskjellige personer som ikke klarer å henge med i svingene hva gjelder batteriteknologi.

Lenke til kommentar
Hver gang jeg har spurt forhandlere har de fortalt meg forskjellige ting...

6641298[/snapback]

Hva med å se i manualen? Eller mistenker du produsenten for å holde igjen informasjon for å ødelegge kundenes batterier?

 

Dersom det ikke står noen spesielle instrukser i manualen betyr det at det ikke er noen spesielle instrukser. Spør du i forumet her, får du som regel 10 forskjellige svar av minst 8 forskjellige personer som ikke klarer å henge med i svingene hva gjelder batteriteknologi.

6645718[/snapback]

Jeg mistenker faktisk noen av produsentene for å holde tilbake info angående batteri uten å nevne navn på leverandørene. I manualene står det ingenting om lading første gang på batterier ( ganske naturlig siden nye typer kun trenger å full lades første gang ca 3-4 timer). Men jeg har ofte opplevd at leverandørene ikke godkjenner det som heter DOA ( dead on arrival - når telefonen ikke er som den skal være ved kjøp ) hvis batteriet ikke er ladet skikkelig første gang. Hvordan leverandøren kan se dette aner jeg ikke, i tillegg opplyses det ikke om noe slikt noe som helst sted. Jeg har alltid ladet telefonene mine godt første gang , ca 8-10 timer, og har aldri hatt problemer med noen av telefonene. Med tanke på at jeg bytter telefon ca. 4-6 ganger i året vil jeg nok aldri forandre mine ladevaner. Vi liker jo tross altå holde oss til det som fungerer :)

Lenke til kommentar
Jeg mistenker faktisk noen av produsentene for å holde tilbake info angående batteri uten å nevne navn på leverandørene. I manualene står det ingenting om lading første gang på batterier ( ganske naturlig siden nye typer kun trenger å full lades første gang ca 3-4 timer). Men jeg har ofte opplevd at leverandørene ikke godkjenner det som heter DOA ( dead on arrival - når telefonen ikke er som den skal være ved kjøp ) hvis batteriet ikke er ladet skikkelig første gang. Hvordan leverandøren kan se dette aner jeg ikke, i tillegg opplyses det ikke om noe slikt noe som helst sted. Jeg har alltid ladet telefonene mine godt første gang , ca 8-10 timer, og har aldri hatt problemer med noen av telefonene. Med tanke på at jeg bytter telefon ca. 4-6 ganger i året vil jeg nok aldri forandre mine ladevaner. Vi liker jo tross altå holde oss til det som fungerer :)

6645901[/snapback]

 

Kanskje litt paranoid?

Ta en titt innom Battery university så får du uavhengig svar på det meste. For mobilbatterier kan du slå opp på Lithium-ion batterier.

 

Kort fortalt: Lad når du trenger strøm. Det er alt du trenger å huske på!

Lenke til kommentar
Jeg mistenker faktisk noen av produsentene for å holde tilbake info angående batteri uten å nevne navn på leverandørene. I manualene står det ingenting om lading første gang på batterier ( ganske naturlig siden nye typer kun trenger å full lades første gang ca 3-4 timer). Men jeg har ofte opplevd at leverandørene ikke godkjenner det som heter DOA ( dead on arrival - når telefonen ikke er som den skal være ved kjøp ) hvis batteriet ikke er ladet skikkelig første gang. Hvordan leverandøren kan se dette aner jeg ikke, i tillegg opplyses det ikke om noe slikt noe som helst sted. Jeg har alltid ladet telefonene mine godt første gang , ca 8-10 timer, og har aldri hatt problemer med noen av telefonene. Med tanke på at jeg bytter telefon ca. 4-6 ganger i året vil jeg nok aldri forandre mine ladevaner. Vi liker jo tross altå holde oss til det som fungerer :)

6645901[/snapback]

 

Kanskje litt paranoid?

Ta en titt innom Battery university så får du uavhengig svar på det meste. For mobilbatterier kan du slå opp på Lithium-ion batterier.

 

Kort fortalt: Lad når du trenger strøm. Det er alt du trenger å huske på!

6645946[/snapback]

Hehe. jeg paranoid. er du ute etter meg eller? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...