Gå til innhold

Ikke helt fornøyd med ellers flinke Netshop


Anbefalte innlegg

Min fantatiske Iiyama 20,1" LCD E511S-B tok kvelden her for 2 dager siden. Skjermen ble kjøpt for 2 år og 4 måneder siden som en del av en hjemmepc-avtale med/gjennom bedriften.

 

Jeg brukte gårdagen med å teste at det faktisk var skjermen som hadde røket.

 

I dag tok jeg kontakt med Netshop for å høre hvordan jeg skulle gå frem for å få denne reparert.

 

Svaret var egentlig litt skuffende:

 

Dessverre er garanti gått ut på denne skjermen. Sjekk med vår salgs avdeling om de har noe godt tilbud på en ny modell som kan erstatte den defekte.

 

Jeg syntes å ha lest en plass at Iiyama har 3 års fabrikkgaranti på skjermene sine. Så jeg sendte følgende spørsmål:

 

Jeg trodde det var 3 års fabrikkgaranti på iiyama modellene?

 

Heldigvis stemte dette, for som svar fikk jeg en link til service-ansvarlig butikk/verksted og beskjed om at "Denne garantien er det iiyama som står for."

 

Nå ser det ut som om mitt problem har løst seg/vil ordne seg, men jeg må innrømme at jeg ikke er like fornøyd med servicen denne gangen som jeg har vært tidligere. Hva om jeg ikke hadde funnet en link der det ble nevnt 3 års fabrikkgaranti?

 

Netshop har jo vært distributør av denne skjermen tidligere og burde kunne gitt meg linken med en gang. Men i steden prøver de unødvendig å selge meg en ny. Jeg har ikke så god råd at jeg bare kan kjøpe meg en ny 20". Selv om jeg må innrømme at 20" skjermene er litt billigere i dag enn de var for 2 år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BennyXNO: Selv om dette er iflg. mange på forumet er feil vei å gå:

 

Ta kontakt med Netshop og hør hvilket verksted som ordner med iiyama i Norge og forklar de problemet. Da skal de ordne det.

6641524[/snapback]

 

Jeg har ingen problemer med å gå direkte til den som kan fikse slik at skjermen min begynner å fungere igjen.

 

Det er Powermill.se som ordner all garantihenvendelser i Norden for Iiyama. Det er der linken sendte meg jaffal. Selv om jeg nå må forholde meg til en annen aktør, så føler jeg at Netshop til slutt ivaretok mine interesser.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
Netshop skriver selv på sidene sine at de har 3 års garanti på alle varer.

6641712[/snapback]

 

Det klarte jeg faktisk ikke å finne noen referanser til.

 

 

Det avhenger hva slags garanti som er avtalt i hjemme-PC avtalen. Dersom det kun er avtalt 1 eller 2 års garanti gjennom den, har ikke Netshop ansvaret etter 2 år har passert.

6642334[/snapback]

 

Hjemmepc-avtalen er ikke gjennom Netshop, men direkte gjennom bedriften der jeg jobber. Bedriften driver ikke noen form for salg eller formidling av datautstyr så det bare er nevnt. Så det er ikke blitt avtalt noe som helst med Netshop. Jeg vet ikke om det har noen betydning for saken.

Lenke til kommentar
http://195.67.53.100/svcanm/svc_anm2.asp?mc=11

 

Tok meg 4 kalorier og sjekke siden til netshop

for prosedyre ang iiyama skjermer.

 

Sjekk garanti fra produsent altid på produkter

som er defekte.

 

http://www.netshop.no/data/retur/retur_produsenter.htm

6642780[/snapback]

 

Men nå tok jeg nå en gang direkte kontakt med Netshop Support, og det var de som gav meg et svar som fortalte meg at garantien var utenfor rekkevidde. Og da så jeg ikke noen grunn til å lete etter informasjonen på Netshop sine websider.

 

Men det er jo godt at det finnes oppadgående folk her på forumet. Neste gang jeg har en ting som ikke vil fungere som den skal så legger jeg ut et spørsmål her i steden for å gå direkte til de som solgte meg varen. ;)

 

Edit:

Når du går inn på Kundesenter - Garanti så står det ikke noe om hvor lang garanti det er på enkelte produkter. Det er der jeg skulle tro at man skulle finne infomasjonen jeg trengte. Men i steden for må man gå inn på Kundesenter - Retur og reklamasjon for å finne ut hvilken garanti produktet har.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
Hjemmepc-avtalen er ikke gjennom Netshop, men direkte gjennom bedriften der jeg jobber. Bedriften driver ikke noen form for salg eller formidling av datautstyr så det bare er nevnt. Så det er ikke blitt avtalt noe som helst med Netshop. Jeg vet ikke om det har noen betydning for saken.

6642715[/snapback]

Tror kanskje vi misforsto hverandre litt.

 

Jeg regner med at bedriften, via et finansieringsselskap, har handlet inn utstyret fra Netshop. Det er hvertfall den vanlige måten disse tingene gjøres på. Deretter får du alt sammen på avbetaling gjennom en bruttolønnstrekk?

 

Dersom det er på den måten, finnes det en kontrakt mellom bedriften du jobber i og Netshop. Det som da spiller inn er hva slags garantitid som er avtalt mellom disse. Siden hjemme-pc avtaler regnes som firmakjøp, har du nemlig begrenset reklamasjonsrett (2 år ihht Kjøpsloven). Og om avtalen mellom bedriften din og Netshop da sier f.eks. 2 års garanti, så har ikke Netshop noe videre ansvar etter de 2 årene. Da må du benytte deg av den 3 års fabrikkgarantien som finnes, og ordne alt uten at Netshop er innblandet.

 

Håper det var litt oppklarende om hva jeg mente :)

Lenke til kommentar
Tok meg 4 kalorier og sjekke siden til netshop

for prosedyre ang iiyama skjermer.

6642780[/snapback]

Tok meg 3 kalorier å finne den første grove feilen i deres egne beskrivelser av returer.

 

Dersom produktet er nyere enn 30 dager fra fakturadato, gjelder DOA:

Ring 815 62 070 så vil du få support og eventuelt returnr. Deretter sender du varen til oss på vanlig måte, slik det står på retur-siden, sammen med referansenr/skjema mottatt av HP Support.

Support på nummeret de oppgir der gir ikke noe DOA-nummer eller returskjema. Disse tingene er det Netshop selv som skal ordne på alt utenom NX og NC modeller.

 

Så mye var altså Netshop sine opplysninger til å stole på.

 

Edit: Brukte bare HP som et eksempel. Fullt mulig at de har riktige opplysninger om skjermen denne tråden gjelder, men når de kan bomme så grovt som det vises her, så ville jeg vel ikke tatt alt de sier for god fisk.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
...

 

Jeg regner med at bedriften, via et finansieringsselskap, har handlet inn utstyret fra Netshop. Det er hvertfall den vanlige måten disse tingene gjøres på. Deretter får du alt sammen på avbetaling gjennom en bruttolønnstrekk?

 

...snip...

 

Håper det var litt oppklarende om hva jeg mente :)

6642938[/snapback]

 

Ingen finanseringsselskap eller direkte avtale med Netshop.

Lenke til kommentar

Når det gjelder hjemmesidene til Netshop og informasjon om garanti på et produkt så lot jeg kona prøve å finne ut informasjon om hvilken garanti det var på skjermen. Siden dere gav meg fasiten så kunne jeg jo ikke se om jeg kunne finne den. Og gjett hva, hun sto fast hun og fant ikke den relevante informasjoen.

 

Men dette blir egentlig litt OT. For jeg er ikke misfornøyd med sidene til Netshop, jeg er misfornøyd med servicen jeg fikk. Den var i mitt tilfelle misvisende og kunne kostet meg 3-4 tusen kroner.

 

Svaret jeg fikk var for lettvint, siden vi nå har stadfestet at informasjonen er tilgjengelig på sidene til Netshop. Det hadde kostet han som supporterte meg 4 kalorier å finne informasjon før han sendte sitt første svar. Altså har jeg grunn til å være misfornøyd med servicen jeg fikk.

 

Edit: Rensket litt.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

Det er ganske greit å finne fram til skjemaene til dei forskjellige produsentane på Netshop sine sider, litt trykking må til. Vil selvfølgelig variere etter kor erfaren brukaren er.

 

Det er uansett ikkje poenget her, Netshop gjorde ein dårleg jobb når dei opplyste om at garantitida var utgått på eit produkt når dette ikkje er tilfelle. Eg går ut frå at det var ein glipp frå deira side, kan ikkje tenke meg at Netshop med vilje og viten prøver å lure folk på den måten.

Lenke til kommentar
...

 

Jeg regner med at bedriften, via et finansieringsselskap, har handlet inn utstyret fra Netshop. Det er hvertfall den vanlige måten disse tingene gjøres på. Deretter får du alt sammen på avbetaling gjennom en bruttolønnstrekk?

 

...snip...

 

Håper det var litt oppklarende om hva jeg mente :)

6642938[/snapback]

 

Ingen finanseringsselskap eller direkte avtale med Netshop.

6643072[/snapback]

Uansett er det et kjøp som ikke er regulert gjennom Forbrukerkjøpsloven. Det vil si at det er et firmakjøp hvor egne (evt. avtalte vilkår) gjelder. Disse innbefatter kortere reklamasjonsrettigheter.

Lenke til kommentar
.. snip ...

 

Uansett er det et kjøp som ikke er regulert gjennom Forbrukerkjøpsloven. Det vil si at det er et firmakjøp hvor egne (evt. avtalte vilkår) gjelder. Disse innbefatter kortere reklamasjonsrettigheter.

6643272[/snapback]

 

Det var det jeg var redd for, og derfor jeg er skuffet over Netshop og at jeg nesten gikk glipp av garantien til Iiyama. Regnet nemlig ikke med at jeg kunne reklamere da jeg antok at dette ble regnet som et firmakjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...