Gå til innhold

Optimal ytelse på Windows.. Tips til programmer..


RamGuy

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter de beste porgrammene som hjelper meg å holde Windows XP ved topp ytelse.. Men jeg ser altså etter de beste, derfor gjør det ingen ting om det beste programmet koster litt penger eller ikke, ser altså etter hva som er best uavhengig av prisen..

 

Program 1:

 

Et program som rydder og fjerner effektivt unødige filer fra maskinen

 

Program 2:

 

Et program som rydder i registeret

 

Program 3:

 

Et program som defragmenterer systemet

 

Program 4:

 

Et program som hjelper å frigjøre RAM før jeg skal spille spill

 

Program 5:

 

Et program som finner og sletter spyware

 

Program 6:

 

Et program som finner og sletter virus

 

Hvis det er noen andre typer av programmer dere mener jeg også burde ha,

så kom gjerne med noen forslag på det også..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger egentlig ikke noen programmer for å øke ytelsen.

 

1. Fjern alt fra oppstarten

Kjør > msconfig > oppstart

2. Skru av systemgjenopprettingsgreia i Windows, bruker en del CPU-kraft til tider.

Min Datamaskin > Egenskaper > systemgjenoppretting > skru av det

3. Ikke bruk jalla temaer for windows, slike skins og lignende. Ha minimum med effekter og lignende.

Min Datamaskin > Egenskaper > Avansert > Ytelse > Skru av det meste der.

Lenke til kommentar
Det jeg har gjort av instillinger jeg har hatt størst ytelsegevinst på er å deaktivere 30 servicer jeg ikke hadde bruk for. WinXP har i utgangspunktet så godt som alle servicer påskrudd, enda en vanlig hjemmebruker fint kan klare seg med... ja, 30 av dem deaktivert...

6642660[/snapback]

Hjelp meg, jeg vet ikke hvilken jeg bør skru av. :(

Lenke til kommentar

Bruk nLite til å slipstreame alle service packs og hotfixer inn i en installasjonscd.

Er mye bedre når alt er sydd inn fra installasjonen av enn å kjøre inn en original installasjon og bloate den med det rotete oppgraderingssystemet i ettertid, for selv om det kan virke sånn, er det ingen smooth oppgradering når du hiver inn en servicepack eller tung oppdatering selv om man ikke får opp feilmeldinger.

 

Merker det klart på ytelsen!

 

Hvis man i tillegg velger "optimaliser for best ytelse" under min datamaskin, egenskaper, ytelse osv, - har man et meget responsivt system.

 

Cacheman kan kanskje også prøves ut.

 

Husker at jeg for lenge tilbake pleide å dikkededere med alt slags mulig tune, tweak, freemem shit og lignende, men nå synes jeg det bare skaper rot.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Å ha de nyeste driverene og så få programmer som mulig er den beste løsningen fremfor å lappe og lime på en sirupsklump.

 

Hvis du slipstreamer SP2 og alle oppdatering inn på XP-CD'en og installerer på nytt, så er du godt på vei. Etterpå er du kritisk til hva du installerer og du vil ha en nydelig maskin for all fremtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...