Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

1 pc av tre fusker på internett


Anbefalte innlegg

Hei

Har 3 pc'er som går gjennom samme router ut på nett - (telenor) 2 av pc'n funker helt normalt - den 3 har gjort det inntil nå - nå er det som det nesten stopper helt opp - eller helt opp - når jeg pinger router får jeg svar - når jeg pinger telenor sin dns så får jeg 2 svar og 2 ikke altså den "hakker" så feilen er nok på maskinen - er det noen som kan si meg hvor jeg skal begynne å lete?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nettverkskortet?, eller så kan du prøve å plugge ut en av pcene som funker, så sjekke om skrallpcen funker når bare den å en annen er koblet til

6640429[/snapback]

 

 

Nettverkskortet lyser grønt og blinker oransj da er vel det ok?

Byttet kabel - samme resultat - tatt ut en av de andre pc'er samme resultat - det må sises at disse 3 pc'er har stått sånn lenge og funket bra - så det er ikke noe nytt oppsett.

Lenke til kommentar

Får du samme resultat når du prøver å pinge en av de andre maskinene? Jeg vil tippe at det er nettverkskortet som har tatt kvelden, prøv med et annet og se om det blir bedre. Det kan også være en software brannmur om du har det på maskinen, men det er heller tvilsomt. Prøv å deaktiver den og se om det hjelper. Du kan også prøve å bytte port, kan være porten maskinen er tilkoblet på switchen som ikke er god.

Lenke til kommentar
Får du samme resultat når du prøver å pinge en av de andre maskinene? Jeg vil tippe at det er nettverkskortet som har tatt kvelden, prøv med et annet og se om det blir bedre. Det kan også være en software brannmur om du har det på maskinen, men det er heller tvilsomt. Prøv å deaktiver den og se om det hjelper. Du kan også prøve å bytte port, kan være porten maskinen er tilkoblet på switchen som ikke er god.

6641067[/snapback]

 

Hei - ja jeg får pinget de andre pc'er uten problemer - er det ikke sånn at et nettverkskort enten funker eller så slutter det å funke? Trodde liksom ikke det kunne "Hangle og gå". som sagt lyser det grønt - står at enheten fungerer som den skal osv - men internett er så vidt det rører seg - og som sagt når jeg pinger dns - er det ymse resultat 1 av 4 - 2 av 4 osv.

 

så da er jeg like langt - eller bør jeg bare kjøpe et nytt kort?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...