Gå til innhold

Hvor stor harddisk?


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor stor harddisk det er støtte for i en Compaq presario 5385EA maskin?

 

Har ringt support men der vare det bare om å gjøre å få loppet meg for mest mulig penger via supprt telefon. Ikke hadde de peiling heller.

maskinen har en 2 ghz intel prossesor.

Det sitter en 120gb harddisk i nå, men den er kaputt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville ikke tro det er maskina som setter limit menne for eks oprativ system og filsystem kan ha en del og si... det var i gamle dager at du måtte bruke compaq deler med compaq maskiner menne ikke nå lengere. hvis disken din kjører FAT12 eller FAT32 filsystemet så kan du bare ha en diskstrørelse på 2GB på FAT12 og 4Tib med FAT32 hvis jeg husker riktig. når du bruker FAT så er det også en max filstørelse... oprativ systemet ditt kan også ha en limit.. menne hvis du bruker NTFS og windows xp (nyere operativ system) så kan du trygt kjøpe for eks en 300gb disk... burde ikke være noe problem.. i og med at det er en 120gb disk der fra før så burde den støtte large disk support ;)

Endret av eppis
Lenke til kommentar
jeg ville ikke tro det er maskina som setter limit menne for eks oprativ system og filsystem kan ha en del og si... det var i gamle dager at du måtte bruke compaq deler med compaq maskiner menne ikke nå lengere. hvis disken din kjører FAT12 eller FAT32 filsystemet så kan du bare ha en diskstrørelse på 2GB på FAT12 og 4Tib med FAT32 hvis jeg husker riktig. når du bruker FAT så er det også en max filstørelse... oprativ systemet ditt kan også ha en limit.. menne  hvis du bruker NTFS og windows xp (nyere operativ system) så kan du trygt kjøpe for eks en 300gb disk... burde ikke være noe problem.. i og med at det er en 120gb disk der fra før så burde den støtte large disk support ;)

6639710[/snapback]

Maskina er 4 år gammel og hadde TOPP spec den gangen. Utviklingen går fort :-)

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...