Gå til innhold

Trenger tips til design og layout for hjemmeside


Anbefalte innlegg

Jeg jobber med en portfolio side for meg selv. Som vanlig er det "umulig" å jobbe med noe personlig. Man bli aldri fornøyd og bruker alt for mye tid til å jobbe seg frem til noe man vil ha.. Derfor kjære forumister, ber jeg dere om hjelp til å komme opp med noen gode ideer til hvordan portfolio siden min kan se ut.

 

Jeg ønsker ikke at dere designer noe, men ideer og inspill på¨hva jeg bør gjøre..

 

Online portfolioen ligger på http://www.kjartan-art.no/

 

 

Jeg gjør også oppmerksom på at det er veldig sporadisk med informasjon her enda...

 

Tusen takk for hjelp :):thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har egentlig ikke gjort det noe særlig bedre, og koden er enda verre enn før. Hva skjer med at man SKAL bruke lister til menyer, samt at du har tre divs rundt en meny der du egentlig kun trenger én uordnet liste.. Nei, ikke prøv å forbedre noe når det du gjør ikke er en forbedring..

6685437[/snapback]

Koden er mye bedre enn før. Det der sier du bare for å være frekk. Hva er værre? Gleder meg til å høre grunnen din til den uttalelsen.

 

Jeg har ryddet i koden hans, og sortert ting slik de skal være, ikke rettet i feil.

Men å si det er en værre kode, er et usaklig argument.

Endret av erixz
Lenke til kommentar

Et par ting:

  • h1 inni en paragraf? Hvor kom den fra?
  • Bruk av linebreaks der det ikke behøves, for å gi elementer luft. Dette SKAL gjøres med CSS, spesielt når du er så naiv at du bruker XHTML doctype.
  • Du har gjort om koden fra å være validert XHTML 1.0 Transitional til å bli uvalidert XHTML 1.0 Transitional.. Altså har du ødelagt koden hans....

Det der er et par av småtingene som gjør at jeg kommer med det "usaklige" argumentet om at du har gjort koden verre.. For det har du faktisk, enten du vil det eller ei.

Lenke til kommentar

Om du ser bortifra at jeg greide å gjøre den store feilen at jeg laget en

<h1> overskrift i et <p>, som doctypen ikke godtar. Så har jeg gjort koden bedre ja.

 

Fikset den lille feilen og siden er nå valid, så du kan ikke klage over at jeg har laget en skitten kode nå lenger. :)

 

EDIT: har også rettet opp i bruken av bruken av <br /> siden du pirket på det også.

Endret av erixz
Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn padding for lengst, og menyen har ikke jeg gjort noe med, den er det trådstarter som har laget, jeg har bare gjort om linkene slik at de ikke fører noe sted.

 

Siden er validert så desverre, nå kan du ikke ikke pirke mer :) Om du mener du gjør en mye bedre jobb på ti minutter så greit. Men når ting gjøres i full fart kan man ikke forvente at ting blir perfekt.

 

Jeg kan mye om både HTML og CSS, så ikke snakk til meg som jeg ikke kan det.

Jeg foreslår at du slutter å pirke, så det kommer noe nytte ut av denne tråden.

 

Trådstarter laget denne tråd for å få respons på sin side, jeg har gitt respons, prøvd å hjelpe han.

 

Tror ikke han er spesielt opptatt av å se meg og deg diskutere våre kunnskaper innen HTML og CSS.

 

Trådstarter får vurdere selv om han vil bygge videre på sin eller min versjon.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor du sier at koden min er så crappy. Den har alltid validert, den er ryddig og den vises veldig bra på telefon og pocket pc i tillegg til skjerm. Bortsett fra at jeg ikek har lagt på noe skall enda.

 

H1 headline blir ommgjort til en ttf font og rendret ved hjelp av GD. Massiv bruk av .htaccess for å få bedre URL'er... Jeg fatter rett og slett ikke hvasom er rævva?

 

 

Men du skal ha takk for å komem med forslag erixz. :)

Endret av lobster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...