Gå til innhold

Barneportrett av Adrian


Gertab

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bare ligger han på siden, men han er faktisk tiltet litt nedover, slik at det ser ut som om han ligger fryktelig lite komfortabelt...

 

Gutten er vel gammel nok til å sitte oppreist (i og med at jeg ser han har tenner). Plasser ham sittende et sted med nøytral bakgrunn, og forsøk å lokke frem noen smil eller lure uttrykk, og knips i vei til krampa tar deg eller minnekortet er fult. Barneportretter er ikke lett.

 

Det som er positivt med bildet du presenterer her er forsåvidt lyset. Det ser fint ut, men forsøk å plassere ham sånn at det ikke blir noen store eller dominerende skyggepartier i bildet.

Lenke til kommentar

Pent, med meget god skarphet der det skal være skarpt. Mye enig med Litejk. Flott lys.

Jeg skulle aller helst sett at det var mye mindre dybdeskarphet som hadde visket bort alt av forstyrrende element (etter å ha brukt fast-objektiv mye i den senere tid blir jeg bortskjemt ; ) ). Jeg antar at du hadde objektivet på vidt gap her slik at det ikke lot seg gjøre. Et slag for f.eks en 50 1.8/1.4

Lenke til kommentar

Heisann! Stemmer det, bildet er tatt med et sony H1 og minste blender som er 3.5. Speilrefleks er bestilt, også et 50 1.8 objektiv. Bildet er egentlig mer et snapshot, var aldri ment som et portrett...men synes nå engang det ble bra allikevel. Takk for alle tilbakemeldinger så langt :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...