Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Biltema bremser og støtdempere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har planer om å handle bremseklosser/skiver og støtdempere på biltema til min 94 passat. Funker dette greit, eller burde jeg styre unna?

6637189[/snapback]

Har veldig dårlig erfaring med støtdemperene,men bremsene vet jeg ikke.Problemet når du skal reklamere er at du må skru de av så må de sendes inn for evaluering før du får nye.Når du må gjøre det et par ganger blir man lettere sur.KYB dempere er billige og bra hvis det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Har planer om å handle bremseklosser/skiver og støtdempere på biltema til min 94 passat. Funker dette greit, eller burde jeg styre unna?

6637189[/snapback]

 

:dribble: Tror at Biltemademperne er KYB men er ikke sikker. Kjøpte dempere til min 245 Volvo en gang i tiden med dårlig erfaring. Når vinteren kom ble en demper full av vann via luftjusteringa, hvordan det gikk til aner jeg ikke. Det var å ta de vekk og kjøpe original. På kun ett år !!!

I min Peugot hadde jeg biltema belegg i en venstre trommel bak og Peugot original bremsebelegg på høyre side, den gikk ikke EU-kontrollen pga. for ujevne bremser bak. Helt bortkastet det også. Hvordan dette er nå er usikkert. Du kan jo teste, men er herved advart.

Lenke til kommentar
I min Peugot hadde jeg biltema belegg i en venstre trommel bak og Peugot original bremsebelegg på høyre side, den gikk ikke EU-kontrollen pga. for ujevne bremser bak.

6646396[/snapback]

Nå inviterer man til trøbbel ved å ha forskjellige bremsebelegg på samme aksel. Belegg fra forskjellige produsenter (eller typer) vil alltid ha forskjellige bremseegenskapewr og gir ujevn bremseeffekt. Ditt problem med EU-kontroll sier ingenting om kvaliteten på Biltemas bremsebelegg.

Lenke til kommentar

For noen år siden når jeg var Russ. Så kom Naf og hadde sjekk av biler på skolen vår. Jeg hadde nettopp montert gassdempere fra Biltema og regnet med at når de testet demperne, så skulle de ikke finne noe.

Han som testet demperne ga meg beskjed om å parkere bilen, til at jeg hadde fått tak i nye dempere......

Etter mye klaging og f.... i h.... så fikk jeg Biltema til å dekke prisen på de nye Monroe-demperne jeg hadde kjøpt.

Lenke til kommentar

Jeg får vel mine dempere til opelen min fra biltema i dag... Får skrive her om det oppstår problemer med montering / bruk etterhvert :)

 

Biltema var billigere enn de fleste andre jeg var innom, derfor falt valget på dem. 1500kroner for 4 stk.... Regner det er bedre enn å kjøre uten. Bilen skal inn på EU kontroll innen november, så da får de som kontrollerer finne ut om det er greit eller ikke. :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Gammel tråd, men greit med nye impulser... :yes:

 

Min erfaring er at bremsebelegget på delene fra Biltema slites svært raskt. Jeg må nå bytte bremsebåndene fra Biltema som varte i 3 år! De forrige (ikke biltema) varte i 7 år. -Jeg kjører ikke hardere nå enn før...

Det er nok det som er svakheten med en del ting fra Biltema, dårlig levetid/holdbarhet.

Totalt sparer man knapt noe som helst med å kjøpe slike deler på Biltema (man må bytte oftere), hvis man da ikke kun skal ha det til å holde en meget kort tid.

Pass på at delene fra biltema er identiske (ta mål selv), har oppleved å nesten ødelegge bilen pga små avvik i mål på en motordel, som skulle være identisk. Hadde mye pes og stress med å demontere delen igjen selv og få tilbake pengene. Er det lite å spare, kjøp andre steder.

 

Holdbarhet og livslengde er ikke Biltema sitt sterke kort.

De oppfyller minstekrav og ferdig med det.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...