Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Flyskrekk, hva skal jeg gjøre?


Slonken

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med skikkelig fly-angst, må ha en valium før turen ellers føles det som om jeg skal dø hvert øyeblikk. Har flydd 12-15 ganger i året tidligere og det blir bare verre for hver gang, skal ut å fly i slutten av måneden og gruer meg allerede. Kan legge til at å lande og take-off her på Vigra ikke er en spøk når høst stormene raser som værst, har vært med på noen j/&%vlie landinger her ute, turbulens føles for min del som om noen vrir rundt i innvollene med en kniv. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt fly-angsten min?? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner deg godt, og jeg har selv flyskrekk. Det beste tipset jeg kan gi deg er å hoppe i det uansett hvor redd du er. Tenk deg at du ikke vil komme deg noen sted i verden, uten at du flyr.

6636455[/snapback]

 

I know, det er det som er så frustrerende! Men dette er ikke noe jeg-blir-litt-svett-av-å-fly, jeg gruer meg i en måned før, sover ikke natta før flyturen og er dødssliten etter på. Men tvinger meg gjennom det og angrer like mye hver gang. Valium hjelper på, føles ikke som om noen sitter med et gevær i panna mi og skal til å trekke av når som helst.

 

Trenger konkrete tips for å få en bedre flytur!

Lenke til kommentar
Hva er det du er redd for da?

 

Jeg derimot gleder meg som en liten unge hver gang jeg skal ut og fly :D

6636484[/snapback]

 

Er vel ikke redd for noe spesielt, føles bare som om det j&/(vligste du kan tenke deg uten at jeg vet hvorfor... tubulens gjør ikke akkurat saken bedre :no:

Lenke til kommentar
Si til deg selv at å fly er noe av det tryggeste du kan gjøre, lær underbevistheten din at den store frykten du har for å fly ikke har noe som helst rot i virkeligheten. For dette er jo faktisk sant.

6636522[/snapback]

 

fly er jo faktisk fantastisk mye tryggere enn bil. Du har jo større sjanse for å krasje på vei til flyplassen enn på selve flyturen.

Lenke til kommentar

Flyr du alene? Av erfaring er det mye bedre å ha noen å fly med. Jeg har selv bittelitt flyskrekk, men tydeligvis ikke så mye som du. Tenk på at alle flyene holder god standard i Norge og sjekkes veldig grundig. Jeg har lest at flyene har en veldig grundig sjekk hver 12. måned, og enda grundigere (flyet demonteres og monteres igjen) hver 24. måned. Ellers har de jo rutinesjekk før hver flygning.

Lenke til kommentar
Hva er det du er redd for da?

 

Jeg derimot gleder meg som en liten unge hver gang jeg skal ut og fly :D

6636484[/snapback]

 

Er vel ikke redd for noe spesielt, føles bare som om det j&/(vligste du kan tenke deg uten at jeg vet hvorfor... tubulens gjør ikke akkurat saken bedre :no:

6636537[/snapback]

 

Hmm :hmm:

Du kan ikke gå til en psykolog elns da? sånn som liksom hypnotiserer deg og får bort flyskrekken?

Det er mange som får hjelp på den måten!

 

Edit @ Kgb: også er norske piloter i verdensklasse :p Husker å ha lest det et sted, at det er dem som går for å være blant de beste pilotene i verden..

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Si til deg selv at å fly er noe av det tryggeste du kan gjøre, lær underbevistheten din at den store frykten du har for å fly ikke har noe som helst rot i virkeligheten. For dette er jo faktisk sant.

6636522[/snapback]

 

I know, har et mantra "det er ubehagelig men ikke farlig" som jeg kverner på oppi hodet hele flyturen, hjelper litt, men bare helt til jeg ikke greier å holde fokus lengre..

Lenke til kommentar
Litt OT; jeg synes avataren din lignet en pilothjelm, så jeg kunne ikke skjønne at du hadde flyskrekk. :p Men nå ser jeg at det er en paintball-maske(?).

6636562[/snapback]

 

Det er coveret til Turbonegro - Party Animals elns :D

 

Som forøvrig kicker ass :D

 

Motorsykkel hjelm er det også :p

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...