Gå til innhold

LCD: Bilde brent fast - garanti?


Gaupa

Anbefalte innlegg

Har en Samsung SyncMaster 913N. På enkelte bakgrunnsfarger kan man se et en del gråhvite striper over den nederste delen av skjermen. Siden et bilde sier mer enn tusen ord legger jeg ved et bilde. Stripene er en del tydeligere enn hva som blir vist på bildet.

Har stort sett brukt skjermbeskytter eller slått av skjermen, men det kan ha skjedd at et bilde har stått urørt over lengre tid.

 

Kan jeg få ny skjerm på garantien? Eller er regnes dette som en selvpåført skade?

post-29480-1155056270_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem ("midlertidig innbrenning") nå på mine LaCie skjermer, da på de øverste og nederste 20 piksler, mer på den ene enn den andre skjermen. Det ser ut som effekten dukker opp etter ~30 minutter, og forblir i flere timer etter. De forsvinner etter av/på, men kommer altså tilbake.

 

Det hevdes at effekten kan gradvis fjernes ved å f.eks. skru av skjermen en uke eller to, bruke sort bakgrunn der det er utsatt et par uker, helt ærlig har ingen av delene hjulpet meg men mulig det hjelper deg :)

 

Vurderer å kontakte webforretning angående problemet for å høre, men det spørs om noe kan gjøres ettersom det ikke er sikkert at det er en permanent skade.

Lenke til kommentar
Det hevdes at effekten kan gradvis fjernes ved å f.eks. skru av skjermen en uke eller to, bruke sort bakgrunn der det er utsatt et par uker, helt ærlig har ingen av delene hjulpet meg men mulig det hjelper deg :)

 

Ugh, det høres irriterende ut å la skjermen stå av i to uker uten å oppnå noe med det. :hrm:

 

Får ta den med på butikken og høre hva de sier. *håpe*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...