Gå til innhold

Er dette mediasenteret bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... Kan jo liste opp mine meninger om den:

 

* Den var stygg

* Den har ikke et spesiellt bra skjermkort (mtp spilling)

* Den har liten disk

 

Den er sannsynligvis ubrukelig som mediacenterpc siden den benytter en stor P4 cpu, noe som betyr at den krever kraftig kjøling, og derfor ikke er spesiellt stille. En annen sak er jo at å ha den der ved siden av tv'n... den får jo videospillere fra 80tallet til å se pene ut.

 

Jeg har ikke sagt det før, men jeg sier det igjen... Kombinert "brukspc" og mediacenter er en uting.

 

-C-

Lenke til kommentar

Ja, den er ikke særlig pen, men den blir såpass gjemt vekk (nede i et hjørne mellom vegg og TV-benk), at det går bra.

 

Jeg trenger heller ikke så stor disk. Jeg kjører nettverk i huset, så det trenger ikke ligge så mye på disken. Det jeg tar opp, sletter jeg etterhvert som jeg ser det.

 

MEN, jeg trodde dette var et kort som det gikk an å spill med?? Jeg spiller bare spill som Myst, Drømmefall og andre adventure-spill. Duger den ikke da? :cry:

Lenke til kommentar

Er blitt kjempeusikker nå.

 

Elprice har en Acer Aspire L250 Living centre. Denne kan jeg få til 7995 med 1024 Mb RAM. Siden jeg ikke kan spille likevel mener jeg. Går forresten mine enkle adventure-spill på ATI RADEON® XPRESS 200?

 

Acer-maskinen har litt tregere prosessor etter som jeg forstår, men er jo finere, bråker visstnok mindre, har større HD og flere porter (blant annet firewire foran)

 

Hvilken skal jeg kjøpe? :hmm:

Lenke til kommentar

Det skjermkortet er ikke særlig fremtidsrettet. Turbocache, dvs at den deler minnet med resten av PC'en.

P4'en krever mye kjøling, om vifta er stille i dag vil det neppe vare lenge.

 

Jeg ville ventet en liten stund til Core 2 duo kommer i ferdige HTPC oppsett, eller bygd en selv.

 

Ellers er jeg enig med ChristianW. En HTPC og en spillpc er to forskjellig ting.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...