Gå til innhold

Hvilket skjermkort bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Har drevi å tenkt på å skifte ut x800gt kortet mitt, for det sliter hardt med en del spill!

Jeg har følgende fra før:

pentium 4 630 (3ghz)

2gb minne

raptor disk

hovedkort med pci-e

420watt strømforsyning

Og ett micro-atx kabinett

 

Det står i dag i ett Power Color x800gt(med artic coler kjøler som dekker hele kortet)

Det er ikke plass til ett kort som er høyere enn x800gt korte(mitt hovedkort ligger så da blir det høyden det samme som fra hovedkorte og ut til døra)

 

Jeg har tenkt på 7900gt og x1900gt (men er redd for at de blir for store, tar for mye strøm, eller om jeg rett og slett har bruk for ett)

Samt er 7600gt eller x1800gt noen gode middelklasse kort

Men da kommer spørsmålet om hvor mye jeg har å hente på oppgradere....

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vent til DX10 korta kommer utpå vinterstider engang.. (tror jeg). Er ivertfall bedre enn en "minioppgradering" som du ikke vil tene noe i lengden på.

6634808[/snapback]

Skulle godt ha ventet, men sliter spesielt på cs source, har under 20 i fps på det væsjte. Og korte er overklokka diluks og greier ikke å hente mer ut av det :(

Det har faktisk blitt være etter nye ati drivere etterhvert. Samt etter oppgraderinger av spillet.

Spiller på 1024x768 med kvaliteten på det anbefalte (noe jeg faktisk ikke greier meg uten)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Gå for et billig 7900GT du, så får du veldig god ytelse. Strømforsyningen vil holde om den er god.

 

Ikke vent på neste generasjon skjermkort som kommer om flere måneder, for om du stadig skal vente på det neste, så får du vente lenge! Det kommer hele tiden noe nytt, og jeg vil nok tro at innen skjermkort med DirectX 10 kommer, så har det nok kommet minst like gode argument for å vente på neste generasjon igjen. Kort sagt, er behovet her nå, så kjøp nå.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Gå for et billig 7900GT du, så får du veldig god ytelse. Strømforsyningen vil holde om den er god.

 

Ikke vent på neste generasjon skjermkort som kommer om flere måneder, for om du stadig skal vente på det neste, så får du vente lenge! Det kommer hele tiden noe nytt, og jeg vil nok tro at innen skjermkort med DirectX 10 kommer, så har det nok kommet minst like gode argument for å vente på neste generasjon igjen. Kort sagt, er behovet her nå, så kjøp nå.

 

Hilsen,

efikkan.

6637270[/snapback]

 

 

Skal være enig. Hvis du skal tenke slik så kan du aldri kjøpe pc

Endret av XanderX
Lenke til kommentar
Hei!

 

Gå for et billig 7900GT du, så får du veldig god ytelse. Strømforsyningen vil holde om den er god.

 

Ikke vent på neste generasjon skjermkort som kommer om flere måneder, for om du stadig skal vente på det neste, så får du vente lenge! Det kommer hele tiden noe nytt, og jeg vil nok tro at innen skjermkort med DirectX 10 kommer, så har det nok kommet minst like gode argument for å vente på neste generasjon igjen. Kort sagt, er behovet her nå, så kjøp nå.

 

Hilsen,

efikkan.

6637270[/snapback]

 

 

Skal være enig. Hvis du skal tenke slik så kan du aldri kjøpe pc

6637317[/snapback]

Jeg vet at enkelte har holdt på siden november i fjor med å vente på DirectX 10. Så lenge ville ikke jeg utsatt et kjøp.

 

[TULL]Vent på den nye 32kjernes cpuen fra Intel i år 2019, den er verdt det.[/TULL] Et ekstremt eksempel for å understreke poenget.

 

Det meste er et "dårlig" kjøp like etter. Sånn vil det være så lenge det er utvikling ;) Jeg vet det kan virke bittert å se harddisken/cpuen eller annet til mye bedre pris like etter et kjøp.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Det meste er et "dårlig" kjøp like etter. Sånn vil det være så lenge det er utvikling ;)  Jeg vet det kan virke bittert å se harddisken/cpuen eller annet til mye bedre pris like etter et kjøp.

6637384[/snapback]

 

Ja, holder meg langt unna prisguiden en periode etter at kjøpet er gjort :D

 

Men burde ikke et x800gt dra CS Source rimelig greit? Spilte det jo på et 9800pro her også, uten alt for mye hakking.

Lenke til kommentar
Men burde ikke et x800gt dra CS Source rimelig greit? Spilte det jo på et 9800pro her også, uten alt for mye hakking.

6637631[/snapback]

 

Henger meg på dere. En ny installasjon av XP samt oppdatering av drivere skal gi trådstarter en upåklagelig opplevelse av CS:S

 

Jeg er enda en av de som har kjørt det knirkefritt med 9800pro Dette kortet skal tross alt ha litt lavere ytelse enn ditt X800GT. For å gjøre vondt verre hadde jeg en sur Pentium 4 prosessor på 1.8Ghz og 1GB med PC2700 RAM.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Snodig...

For det blir ikke noe bedre, ligger så vidt over 25fps når det er litt action, når det blir veldig mye som sjer går den helt nede i 10fps til tider. Og det er veldig iritabelt.

En jeg spiller mye med syns det er rart han også, for han kjører det glatt på 9800pro kort.

Jeg har prøvd nye drivere og innstalert på nytt to ganger i juli og det blir ikke bedre. Men syns det var mye bedre før da jeg kjøpte det, men det har kommet mange oppgraderinger til source det siste halv året, blant annet hdr litening (eller hvordan det skrives)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Gå for et billig 7900GT du, så får du veldig god ytelse. Strømforsyningen vil holde om den er god.

 

Ikke vent på neste generasjon skjermkort som kommer om flere måneder, for om du stadig skal vente på det neste, så får du vente lenge! Det kommer hele tiden noe nytt, og jeg vil nok tro at innen skjermkort med DirectX 10 kommer, så har det nok kommet minst like gode argument for å vente på neste generasjon igjen. Kort sagt, er behovet her nå, så kjøp nå.

 

Hilsen,

efikkan.

6637270[/snapback]

 

 

Skal være enig. Hvis du skal tenke slik så kan du aldri kjøpe pc

6637317[/snapback]

Jeg vet at enkelte har holdt på siden november i fjor med å vente på DirectX 10. Så lenge ville ikke jeg utsatt et kjøp.

 

[TULL]Vent på den nye 32kjernes cpuen fra Intel i år 2019, den er verdt det.[/TULL] Et ekstremt eksempel for å understreke poenget.

 

Det meste er et "dårlig" kjøp like etter. Sånn vil det være så lenge det er utvikling ;) Jeg vet det kan virke bittert å se harddisken/cpuen eller annet til mye bedre pris like etter et kjøp.

 

Hilsen,

efikkan.

6637384[/snapback]

 

Hadde ingen planer om å vente noe lenge nei, jeg har en sånn lita strømforsyning som var med kabinette mitt: her!

Det står at den er på 420watt og jeg kjører ikke det store systemet fra før av heller,

Slik som beskrevet over. Har også sett på x1900gt og det ser interessant ut :)

Noen som har en test der 7900gt vs x1900gt?

Også om det fins noen artic cooler kjøler til 7900gt korte? eller andre kjølere som blåser varmen ut av kabinette, for kabinette er lite og da er det greit at varmen ikke går opp i en allerede varm strømforsyning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...