Gå til innhold

Er dette en død piksel?


Thor.

Anbefalte innlegg

Har en Samsung SyncMaster 730BF. Var vekke nå i 14 dager og kom hjem igår da jeg merket en mørk flekk på skjermen. Jeg tok screenshot for å se om den skulle være der, Men der var den ikke. Er konklusjonen en død piksel? Kan jeg returnere skjermen mot garanti? Skjermen er kjøpt på komplett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, spørs vel litt på hvilke standard(TCO) skjermen følger tror jeg. Mener det er noen av standardene som tillater en død pixel, men jeg ville tatt kontakt med butikken og spurt dem. Forklar saken, ta gjerne med et fysisk bilde av skjermen som viser feilen, og finn ut om det er reklamasjon.

Lenke til kommentar

Var TCO-99 standarden jeg tenkte på ja, men har husker ikke i hodet hvilken standard som sier hva.

 

Har dessverre litt dårlig tid nå, er på jobb. Men du kan lese her, og følge linkene hvis du har tid. Var litt rotete sider, jeg fant ikke frem med en gang, Men jeg ville uansett sendt en mail til komplett og spurt dem.

 

http://erms.samsungelectronics.com/custome...&PROD_SUB_ID=28

Lenke til kommentar
ISO SPEC13460-2 details dead pixel allowances.

 

Class II is the common class for consumer equipment

Class I is for Military, Hospital or other Critical applications

 

Allowable missing pixels per million pixels on display:

 

Class | A Pixels Always Lit | B Pixel Never Lit | C Sub-Pixel Always Lit, Never Lit, or blinking

I | 0 | 0 | 0

II | 2 | 2 | 5

III | 5 | 15 | 50

IV | 50 | 150 | 500

 

 

an 18" tft has 1310720 pixels, so can have 2.26 class a errors, 2.62 class b errors, and 6.5 class c errors. a PERMANENTLY colored pixel is actually 3 class c errors (always-off red, green, always-on blue), but is only 2 errors if you can distinguish shades of blue. you can only return a screen as faulty if it misses these figures.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...