Gå til innhold

USB kortleser som ikkje bruker for mange stasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Eg leter desperat etter en brukbar USB kortleser som støtter MS Pro Duo kort, og helst også SD/MMC kort, og som ikkje tar opp mer enn maks 3 stasjonsbokstaver i Windows.

6632971[/snapback]

Det er jo bare å disable de kortplassene du ikke bruekr, i ditt tilfelle vil det i hvert fall være CF-slotten.

Lenke til kommentar

Og hvordan disabler du dem da?

 

Litt forklaring...

 

I vårt nettverk har lokal HDD C:, CD-ROM er på F:(ikkje min ide), og første nettverksdisk er H: (brukers personlige hjemmeområde)

Med de kortleserne vi bruker nå så får de tre første kortplassene D: E: og G:, og så skulle den fjerde kortplassen normalt ha fått tildelt H:, men den er opptatt, og det er en bug i Windows som gjør at den ikkje får neste ledige bokstav...

(Om kortleser plugges inn etter at bruker har logga inn.)

 

Hadde det vært snakk om en eller to maskiner hadde det ikkje vært noe problem, men...

 

I min region har vi over 600 maskiner, og en stor del av dem har eller trenger kortlesere.

Dette har ikkje vært noe problem inntil nylig, men nå som Sony Ericsson W800i telefoner, og lignende modeller alle har en MS Pro Duo brikke, og vi IKKJE tillater at SEs egen programvare installeres, så må brukerne overføre filer(MP3-filer og bilder) via kortleser, og det er vanligvis MS kortplassen som 'forsvinner' pga. den bugen i Windows...

 

Så det vi ønsker er å kunne gi brukerne som ber om det en kortleser og be dem plugge den inn, uten å måtte gjøre noen form for konfigurering eller installasjon, akkurat som de har kunne med eldre kortlesere...

Lenke til kommentar

Her kommer det jo en rekke vesentlig ekstrainformasjon som gjør at forslaget mitt ikke blir optimalt. Ærlig talt er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg hadde valgt å løse problemet ditt, men å finne en kortleser som kun støtter den korttypen som er påkrevet er definitivt en løsning.

Lenke til kommentar

en løsning:

gå inn på www.ledshoppe.com finn cardreaders der, og finn dem du trenger, for dem har kortlesere for bare 1 type kort osv.

Billige er dem også. men beregn noe lang leverings tid.

Mulig du får dem samme i Norge, jeg vet ikke.

 

Mvh. Drkangel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...