Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

IDE hdd/cd rom. Noe jeg gjør feil?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte nylig en helt ny pc som jeg skulle bygge selv. Jeg kjøpte IDE harddisk istedet for S-ATA harddisk ved en feiltagelse, men det burde fortsatt fungere. Jeg har koblet cd-romen på den øverste IDE kabel sloten, og hardisken på den andre. Når Cd-romen er øverst finner den bare CD-rommen, når hardisken er øverst finner den bare hardisken. Ofte finner den ingen av delene.

Når den finner cd-rommen pleier den ofte å gå rett til xp installen, som stopper opp når den skulle ha begynt å kopiere til hardisken.

 

Jeg prøvde den gamle hardisken min fra den gamle pc'en (også IDE), men da skjedde akkurat det samme.

Når jeg skulle sette den in igjen fikk jeg akkurat samme problemet med den gamle pc'en også. Derfor tror jeg at det er noe jeg gjør galt, og ikke hardware feil.

 

I så fall, hva gjør jeg feil?

 

takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg kjøpte nylig en helt ny pc som jeg skulle bygge selv. Jeg kjøpte IDE  harddisk istedet for S-ATA harddisk ved en feiltagelse, men det burde fortsatt fungere. Jeg har koblet cd-romen på den øverste IDE kabel sloten, og hardisken på den andre. Når Cd-romen er øverst finner den bare CD-rommen, når hardisken er øverst finner den bare hardisken. Ofte finner den ingen av delene.

Når den finner cd-rommen pleier den ofte å gå rett til xp installen, som stopper opp når den skulle ha begynt å kopiere til hardisken.

 

Jeg prøvde den gamle hardisken min fra den gamle pc'en (også IDE), men da skjedde akkurat det samme.

Når jeg skulle sette den in igjen fikk jeg akkurat samme problemet med den gamle pc'en også. Derfor tror jeg at det er noe jeg gjør galt, og ikke hardware feil.

 

I så fall, hva gjør jeg feil?

 

takk for alle svar.

6632819[/snapback]

Hvis du skal bruke det slik, må du sette enheten som står sist på kabelen som Master og den andre som Slave.

Dette kan føre til enkelte prolemer som at datamaskinen ikke finner harddisken ved første oppstart, men hvis du trykker CTRL-ALT-DEL etter han har prøvd å boote fra disken, finner den harddisken, men dette problemet trenger ikke å komme.

Prøv å skifte ut IDE-kabelen hvis det ikke vil virke

Endret av david_almli
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...