Gå til innhold

Favoritt whisky merke


9374j

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som liker å drikke bar whisky til fest? Noen favorittmerker? Liker selv chivas

6632260[/snapback]

 

Fysj, kjip blend whisky den da..

 

Den ultimate single malt: :w00t:

talisker3.jpg

Talisker er konsentrert røyksmak på flaske, og er rett og slett udrikkelig uten is. :whistle:

 

Den er så særegen på smak at den må bare prøves for de som ikke har..

Lenke til kommentar

Festwhiskyen min er Chivas Regal 18. Er normalt en single malt-mann, men Chivas er så god og lett, samtidig som den har nok røyk i seg til å ikke smake altfor mye som en vanlig blend. Ellers har jeg fått en ny single malt-yndling:

 

caolila_de_06.jpg

 

Dette er kjærlighet. FOR en ettersmak. Smatter på røyk og frukter i flere minutter etter hver sup. :love:

Lenke til kommentar
Samma hvor mye røyk det smaker så skal man aldri ha is i en single malt. Man kan like gjerne sodomere mor si i samme slengen.

6636472[/snapback]

 

Da har du nok ikke smakt Talisker nei.. :ermm:

Jeg jobber med en del skotter, og de drikker på is hele gjengen. Det er en 'Norsk' oppfatning og feinschmeiker greie det at man ikke skal ha is i. No stort tull spør du meg. Enkelte malter trenger litt is.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Da har du nok ikke smakt Talisker nei.. :ermm:

Jeg jobber med en del skotter, og de drikker på is hele gjengen. Det er en 'Norsk' oppfatning og feinschmeiker greie det at man ikke skal ha is i. No stort tull spør du meg. Enkelte malter trenger litt is.

6636555[/snapback]

 

Jo, jeg har smakt Talisker. En av de mest særpregede whiskyene jeg vet om. Masse, masse røyk, og en herlig kraftig smak av pepper og hav. :)

 

Det er en "amerikansk" greie å ha is i, noe som er fullt forståelig igrunn...da amerikansk "whiskey", enten det er sour mash, bourbon eller whatever, smaker så jævli at man må dynke skiten i cola og is for å få bort den grusomme smaken. Det eneste man skal ha i en maltwhisky er vann eller mer whisky. Å ha is i en god single malt er på linje med å kjøpe en 2000 kroners cognac og drikke uten å ta ut en svær dobbel Hubba Bubba av kjeften. Trenger du is liker du ikke whisky av det kaliberet, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Det er en "amerikansk" greie å ha is i, noe som er fullt forståelig igrunn...da amerikansk "whiskey", enten det er sour mash, bourbon eller whatever, smaker så jævli at man må dynke skiten i cola og is for å få bort den grusomme smaken. Det eneste man skal ha i en maltwhisky er vann eller mer whisky. Å ha is i en god single malt er på linje med å kjøpe en 2000 kroners cognac og drikke uten å ta ut en svær dobbel Hubba Bubba av kjeften. Trenger du is liker du ikke whisky av det kaliberet, enkelt og greit.

 

Det der er bare tull. Mange skotter bruker både is og vann i Whiskey'n. Det er faktisk helt vanlig å vanne den ut, spesielt til sånn "daglidags" drikking. Mange gjør det faktisk for å få den litt mildere, men også for å dempe alkoholnivået. Det er uansett bare en smaksak.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Det der er bare tull. Mange skotter bruker både is og vann i Whiskey'n. Det er faktisk helt vanlig å vanne den ut, spesielt til sånn "daglidags" drikking. Mange gjør det faktisk for å få den litt mildere, men også for å dempe alkoholnivået. Det er uansett bare en smaksak.

 

 

mvh

Pantera

6638422[/snapback]

 

"Tradisjonen" med is i whisky stammer fra forbudstiden i USA, da irene eksporterte mest mulig hestjævlig hjemmebrentwhisky produsert og lagret i ca 2 dager for å profitere mest mulig på den lukrative smuglerbransjen. Siden dette smakte dritt måtte de som drakk det benytte is, noe som fremhever alkoholsmaken på bekostning av alle andre (røyk, torv, eik, kålvann, osv). Er det for "tyktsmakende" er en dråpe eller en skvett lunkent vann å foretrekke stort.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...