Gå til innhold

Størrelse på 7800gt vs. 7900gt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så det er bare en myte om at størst er best da? ;)  Jeg har 2 7800GT kjørende,og de har ikke lik lengde. Et har grønn printplate,det andre er svart. Og det svarte er ca 2 - 2.5cm kortere..

6631868[/snapback]

 

Hmm... I alle dager.... Hva er det for et kort? Det sorte altså...

 

Edit: Jeg har også et 7800GT SLI oppsett i den ene maskinen min. Der har jeg et mørkebrunt (Sort) XFX og et Grønt Club 3D kort. Men de er da like lange! Begge følger referanse designet.

 

Hadde et 7900GT som jeg fikk feil på. Og det var endel kortere enn 7800GT kortene mine. Kanskje 2-3 cm.

 

Edit2: Da har du vel kanskje den spesielle versjonen av XFX 7800GT som ikke gikk ann å modde til 1.5 volt ved hjelp av bios flash?

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

OcMax : Det er to XFX kort,med forskjellig bios.På det største kortet står det : VA.4 og har bios : 5.70.02.13.12 mens på det mindre "svarte" står det : V1.2 og den har bios : 5.70.02.13.08. Sistnevnte klokker forøvrig mye bedre enn det andre,noe som gjør o/c i sli mindre vellykket.

Lenke til kommentar
OcMax : Det er to XFX kort,med forskjellig bios.På det største kortet står det : VA.4 og har bios : 5.70.02.13.12 mens på det mindre "svarte" står det : V1.2 og den har bios : 5.70.02.13.08. Sistnevnte klokker forøvrig mye bedre enn det andre,noe som gjør o/c i sli mindre vellykket.

6634679[/snapback]

 

Okey. Jeg bruker samme bios på begge kortene mine for å utelukke eventuelle problemer. Bruker biosen fra XFX kortet på begge kortene. Og har moddet til 1.5 Volt. XFX sin bios kjørte uten delta. Det gjorde ikke Club 3D sin. Så nå kjører jeg begge kortene på 490/1200 GPU/Minne

Lenke til kommentar
Bra klokk du har der,jeg klarer bare 460/1080 i sli. :(

Ganske latterlig igrunn. Hvordan har du fått samme bios på begge kortene?

6638679[/snapback]

Jeg flashet bare samme bios med nVflash. Enkelt og greit. Og kjører 1.5 Volt. Det gjorde jeg via Nibitor.

 

Det som hindrer deg er for det første at du kjører 1.4 Volt og tror ikke klokking er så lett når du kjører 2 forskjellige bioser. Men du bør egentlig ikke prøve på noe siden du har 1 kort som ikke følger referansedesign.

Lenke til kommentar

Takk for info, tror jeg skal følge det rådet å la være å prøve på noe siden det ene kortet ikke følger ref.designet. Kortene har heller ikke lik strømtilkobling ikke at det har noe å si.pcie og 4p molex. Neste gang det blir sli,skal jeg passe på å kjøpe kortene samtidig..

Lenke til kommentar
Takk for info, tror jeg skal følge det rådet å la være å prøve på noe siden det ene kortet ikke følger ref.designet. Kortene har heller ikke lik strømtilkobling ikke at det har noe å si.pcie og 4p molex. Neste gang det blir sli,skal jeg passe på å kjøpe kortene samtidig..

6638872[/snapback]

 

Du har bare vært uheldig. Av alle 7800GT er det kun en variant av XFX sine kort som ikke følger referansedesignet. Så vidt jeg vet. Og jeg mener å huske at det var nettopp denne varianten man ikke kunne modde til 1.5 volt ved hjelp av nibitor. Ellers følger alle 7800GT kort referansedesignet og kan bruke hvilke som helst bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...