Gå til innhold

Pris på Socket 754 cpu?


Anbefalte innlegg

Jeg føler nesten at den gode traveren min på snart tre år trenger en mini-oppgradering. CPU'en er en 3000+(2000)@2200 og jeg tenkte at jeg skulle kjøpe en ny, men jeg finner ikke Athlon til 754.

1) er 3700+ det råeste som finnes til socket 754?

2) hva kan jeg forvente å måtte betale for en 3700+ (evnt. 3500+) på bruktmarkedet

3) noen som har tips om nettbutikker hvor det fremdeles selges athlon 64 til socket 754?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Ja

2) Kanskje rundt 1000-lappen (for 3700+) Men husk, denne prosessoren er nokså sjelden.

3) Tja, noen selger vel fremdeles 754, men jeg tror ikke du vil ha så mye å velge blandt.

 

Ville heller oppgradert til f.eks 939 istedet. (Til sokkel AM2 vil du trenge å oppgradere minne også)

Lenke til kommentar
1) Ja

2) Kanskje rundt 1000-lappen (for 3700+) Men husk, denne prosessoren er nokså sjelden.

3) Tja, noen selger vel fremdeles 754, men jeg tror ikke du vil ha så mye å velge blandt.

 

Ville heller oppgradert til f.eks 939 istedet. (Til sokkel AM2 vil du trenge å oppgradere minne også)

6630019[/snapback]

 

 

Overklokk den du har du, så sparer du til ett helt nytt Conroe oppsett, må jo ha ddr2 ram til den :)

Og kanskje nytt skjermkort, for du sitter vel kanskje med ett gammelt SGP kort oxo

Lenke til kommentar
1) Ja

2) Kanskje rundt 1000-lappen (for 3700+) Men husk, denne prosessoren er nokså sjelden.

3) Tja, noen selger vel fremdeles 754, men jeg tror ikke du vil ha så mye å velge blandt.

 

Ville heller oppgradert til f.eks 939 istedet. (Til sokkel AM2 vil du trenge å oppgradere minne også)

6630019[/snapback]

 

 

Overklokk den du har du, så sparer du til ett helt nytt Conroe oppsett, må jo ha ddr2 ram til den :)

Og kanskje nytt skjermkort, for du sitter vel kanskje med ett gammelt SGP kort oxo

6630066[/snapback]

 

Det er en god mulighet ja, men jeg mente å oppgradere til et 939 system. Da trenger man ikke ny RAM i tillegg, bare hovedkort og CPU. Prisene er jo dumpa ganske bra nå i tillegg. Men om du skal gå for et AM2 system siden om ikke så lenge, ville jeg heller overklokket og spart penger.

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...