Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Dodge Challenger kommer i 2008!


Anbefalte innlegg

som sagt så kommer nye Dodge Challenger'n i 2008. Det er jo ikke noen nyhet lenger men tenkte å opplyse om det likavel...

 

Kilde: www.amcar.no

 

Gjett kæm som blir å ta lån da?? :innocent::whistle:

 

post-46403-1154974144_thumb.jpg

 

Chrysler Group president og daglig leder Tom LaSorda annonserte at Dodge Challenger vil bli produsert igjen nesten 35 år etter at den første Challenger'n ble produsert. Den helt nye Challenger vil introduseres som en 2008-modell i kalenderåret 2008.

- Vi har ikke sett en slik spontan reaksjon og entusiasme fra markedet siden vi introduserte Viper conceptbilen i 1989, men det er lett å se hva folk liker med den nye Dodge Challenger. Den er tøff, kraftfull og leverer varene. Det er moderne tilnærming til de legendariske muskelbilene, og setter en ny standard for ponycars, sa LaSorda.

Challenger ble introdusert i 1969 som en 1970-modell. Den vil på årets SEMA Show slutte seg til gruppen "all american musclecars" sammen med Ford Mustang og Chevrolet Camaro.

 

post-46403-1154974544_thumb.jpg

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke denne som kommer i en skikkelig pingleutgave også, eller forveksler jeg med noe annet jeg har lest nå?

6630021[/snapback]

 

Tviler på at HEMI'en er noen pinglemotor! Hehe... :!:

 

Det er jo en 6,1 liters V8'er med 425 HK.... Nok til å få hjulspinn i den lokale rundkjøringa!

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Den nye Charger'n er myyye penere.

6631556[/snapback]

 

Njaaaa, skeptisk! :nei:

 

 

Ikke det at chargern er stygg men jeg like bare challengern bedre! Hehe... det dumme med den nye chargern er jo at man ikke får den i coupe utgave! :ermm:

 

Og det er jo veldig synd, den hadde jo blitt råfin med to dører mindre! Eksempel:

post-46403-1155012612_thumb.jpg

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Flott retrodesign men dørhåndtakene ødelegger, de er jo bare uberstygge!, panseret ble jeg heller ikke helt klok på.

6631751[/snapback]

 

Panseret er jo ganske likt som R/T og R/T SE fra 1970, de burde markere det mindre her.

Lurer på om dette også er bygd på en Mercedes?

 

post-23613-1155034370_thumb.jpg

powerbulghood

Lenke til kommentar
Jeg syns nå at Mustangen er fetes av disse nye konseptene.

Den nye Challengeren ser liten ut på det bildet i førsteposten.

6637733[/snapback]

 

Kanskje den gjør det, men liten er den ihvertfall ikke! :D

 

Døm selv:

post-46403-1155099238_thumb.jpg

post-46403-1155099256_thumb.jpg

 

Når det gjelder designet så synes jeg at Challengern er 999% fetere enn både Ford's nye Mustang og Chevrolet's nye Camaro, Dodge har med sin Challenger klart å skape en bil som faktisk minner ganske mye om 1960-1970 talllets forgjenger! Mens Ford og Chevrolet har mislykkes pga at deres modeller skal se så "futuristiske" ut. Jeg personlig synes rett å slett at nye Mustang og Camaro kunne likså godt vært produsert av Honda eller Mazda! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Mange feite biler her, men de kommer til å koste fire ganger så mye i Norge pga alle avgiftene. Vekt, motorvolum og hestekrefter er jo nettopp det disse bilene har mye av. Og slik kommer det til å fortsette å være så lenge folk stemmer på sosialistene.

 

Mustangen koster knapt 200,000 kr i statene, her koster den ifra 600,000?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...